Programma NET 5 zoekt kandidaten!

• Alieke Hasselaar

Beste mensen,

Wij zijn momenteel bezig met een nieuw programma over mensen die emigreren voor de grote liefde die in het buitenland woont.

De oproep heeft de volgende inhoud:

-GRENZELOOS VERLIEFD-

Een programma over de liefde voor NET 5 zoekt kandidaten.

Het is iedereen wel eens overkomen; verliefd worden op een spannend iemand uit een ander land. Vaak blijft het bij een gepassioneerde vakantieliefde of een langzaam doodbloedende relatie op afstand, maar bij sommige mensen dooft de liefdesvlam niet. Het gevoel wordt alleen maar sterker! Zij willen bij elkaar zijn en bij elkaar blijven. Zij willen een toekomst samen. Maar voor het zover is, zullen ze eerst moeten beslissen wáár het liefdesnestje

gebouwd gaat worden.

Omdat veel Nederlanders er vanuit gaan dat het gras altijd groener is aan de overkant, wagen ze het erop de sprong naar het buitenland te maken. Maar er kan natuurlijk net zo goed een andere reden zijn; een buitenlandse liefde met opgroeiende kinderen bijvoorbeeld.

?Grenzeloos Verliefd? is een programma over mensen die huis en haard verlaten voor een onzeker bestaan in het buitenland. Met welgeteld één

zekerheid: hereniging met de liefde van je leven!

Een prachtige serie over mensen die alle schepen achter zich verbranden in Nederland om achter hun grote liefde in het buitenland aan te gaan.

Start: vanaf september 2007 wekelijks 13 x 45 minuten.

Vertrek jij binnenkort voorgoed uit Nederland om samen te kunnen zijn met de liefde van je leven?

Wil jij met je partner een gezamenlijke toekomst opbouwen in een land dat voor jou totaal vreemd is?

En zou jij bij deze grote stap door een van onze cameraploegen gevolgd willen worden?

Schrijf ons dan een kort briefje met je verhaal, liefst met een paar foto?s

erbij en mail of stuur dit naar:

Stokvis 625 Producties

t.a.v. Grenzeloos Verliefd

Postbus 35

1250 AA Laren (N-H)

grenzeloosverliefd@stokvis625.nl

Vergeet niet je telefoonnummer te vermelden, zodat we snel contact met je op kunnen nemen.

Namens de makers van ?Grenzeloos Verliefd?.

• Elke

In België hadden ze ook zo'n programma: “Grenzeloze liefde”, van Annick Ruyts.

http://www.een.be/televisie1_master/programmas/e_gren_programma/index.shtml

Ik moet zeggen dat deze mevrouw telkens een heel erge onbevooroordeelde benaderingswijze had, en met veel respect omging met de mensen die ze interviewde. Dit in tegenstelling tot andere programma's die we wel eens te zien krijgen. Mij zie je dus om die reden ook niet meewerken aan zo'n dingen, je mag immers niet je veto stellen over het ‘afgewerkte product’.

• Dennis

Deze vraag moet gesteld worden op het forum van http://www.buitenlandsepartner.nl .

Kun je schrijnende verhalen lezen van mensen wier partner van buiten de EU niet tot Nederland toegelaten wordt.

Een aantal emigreert inderdaad, zo blijkt uit de forumredacties

• Goh

Lijkt mij een goede zaak, zouden ze allemaal moeten doen….

• Goh

“Een prachtige serie over mensen die alle schepen achter zich verbranden in Nederland om achter hun grote liefde in het buitenland aan te gaan.”

Gelukkig, eindelijk zijn er ook mensen die vertrekken en die hun (zogenaamde?) geliefde niet naar NL halen, maar zelf vertrekken :D > Het is hier al druk (lees: vol) genoeg.

Nu hopen dat er ook veel mensen zijn die gaan ré-migreren. dát zou ideaal zijn.

Conclusie: ik ga kijken!

• Dennis

Betekent wel een verlies voor Nederland, dat in veel gevallen opgeleide mensen kwijtraakt. De vergrijzing rukt op.

• Goh

Welnee, NL heeft de minst vergrijzende bevolking van west europa….probleem is meer wat voor sóórt we hier hebben :D

• Nathalie

Ik vind het zo'n onzin dat mensen zeggen dat NL “vol” is.

Als je nou zegt dat sommige gebieden vol zijn, oke. Maar in bijvoorbeeld Drente, Flevoland, Friesland en zelfs Zeeland is nog genoeg ruimte en niet zo'n volgebouwde gebieden als op plekken als Noord Holland, Brabant, etc.

Dus als je weg wil gaan voor de ruimte, ga eens kijken in die andere provincies.

Ik wil in de toekomst ook best emigreren, maar niet zozeer om de reden dat NL vol is. Eerder omdat de mentaliteit me niet aanstaat en het weer al helemaal niet.

Groetjes Nathalie

• Goh

Dus je vind NL niet vol zolang er nog enigzins ruimte is in een paar provincies? :?

Dus NL moet 1 grote randstad zijn, en dan is het pas echt vol? Dat Nederland reeds nu al 1 van de dichtstbevolkte landen ter wereld is telt nog niet mee?

:?:?:?:?:?

• Nathalie

Je hebt enigzins wel gelijk hoor, daar niet van. Maar ik vind dat de mensen tevaak klagen om de verkeerde reden. Ik vind absoluut niet dat NL een grote randstad moet worden.

Ik bedoel alleen maar te zeggen, als je NL vol vind, ga dan in een van die provincies wonen waar het niet hutje mutje op elkaar is.

De meeste mensen die NL te vol vinden komen volgensmij zelf uit een “druk” gebied.

Ik geloof niet dat NL een van de dichtsbevolkte gebieden is van de wereld. Er zijn genoeg andere landen die veel en veel voller zijn. Neem bijvoorbeeld China. Of India ofzo. Daar zitten ze pas hutje mutje op elkaar.

Ik kan ook genoeg nadelen bedenken hoor van NL. Maar klaag dan om goede redenen, en niet dat het te vol is, terwijl er genoeg plekken zijn waar dat niet zo is.

;-)