verhuizen belgie, auto op naam man zetten

• Berna

Een nederlands koppel woont in Belgie. Vrouw schrijft zich in nieuwe vlaamse gemeente in, man echter niet. De nederlandse auto van de vrouw komt op naam van man te staan die zogenaamd in Nederland blijft wonen. Vrouw gaat met auto van echtgenoot zowel in Nederland als Vlaanderen rijden. Is deze constructie legaal?

• Pat

Helemaal legaal is het niet. Je geeft zelf aan hoe de constructie in mekaar zit. Let goed op met de verzekering want als die in de gaten hebben dat JIJ de auto van HUN cliënt gebruikt terwijl je zelfs niet in hetzelfde land woont, kan dat gevolgen hebben in geval van ongevallen. Ik zou zeggen dat je het best even een verzekeringsagent die vraag stelt.Ik meen nl dat in een polis staat dat de hoofdverzekerde en alle onder zijn dak ingeschreven personen verzekerd zijn. Vermits dit niet het geval is…

Als je legaal bedoelt op gebied van politie en belastingen, zou ik zeggen, maak geen slapende honden wakker, de kans dat ze opmerken dat verzekerde en bestuurder niet onder één dak wonen, is vrij klein. Maar het kan uiteraard altijd dat je eens een slimme agent tegenkomt, zelfs in Belgie:-)

Pat

• Berna

Nu ken ik die man een beetje. Hij doet werkelijk alles wat God verboden heeft.

• Pat

…dan vraag ik me af waarom je deze vraag stelt op het forum.

Want wat kan erger zijn dan een ongeval krijgen waarbij zwaargekwetsten en/of doden vallen, terwijl de verzekering zijn handjes maar al te graag zal terugtrekken in dat geval. Hopelijk heb je dat voor het beetje belastingsvoordeel over. Het zal je maar gebeuren dat je je optrekje in beide landen en al de rest kwijt raakt om in iemands levensonderhoud te gaan voorzien die je schade berokkent hebt en dat terwijl je opzettelijk een ´constructie´ opgezet hebt om belastingsvoordeel te halen en zo de verzekering de kans geeft om zich terug te trekken uit de polis.

Als je ons aan de andere kant alleen even op de hoogte wilde brengen van het feit dat jullie het goed voor mekaar hebben, dan is dat bij deze genoteerd. Vergeet niet bij het einde van de ´constructie´ ons even het resultaat mede te delen. Je mag ook met alle plezier meedelen aan het forum dat zoonlief hetzelfde in Duitsland en dochterlief hetzelfde in Frankrijk gaat doen. ´t Is maar goed dat net de nieuwe Disney Meet the Robinsons uitkwam. Die heet hier ´familia del futuro´.

Pat

• Berna

Omdat ik het een rare constructie vind zet ik het op dit prikbord.

• Pat

misschien je man erbij prikken. Weten we met wie we te maken hebben.

Pat

• Elke

Hij is maar de makelaar (en die doen dikwijls alles om te verkopen, tenslotte levert hun dat geld op). Maar de verzekeringsmaatschappij zelf, dat zijn uiteindelijk de mensen die de touwtjes in handen hebben, en àls die ergens een mogelijkheid zien om er onderuit te geraken, reken dan maar dat je ‘het spek aan je been hebt’.

Zelf hebben wij enkele jaren geleden ook een serieus schadegeval gehad. Volgens onze makelaar waren we in orde, en zouden zij uitbetalen, via de woningpolis en/of de rechtsbijstandsverzekering. Die man was daar heilig van overtuigd. Maar de maatschappij vond kleine lettertjes die wij nooit eerder gezien hadden, en toen stond de makelaar met zijn mond vol tanden.

Het is zoals hier eerder gezegd: wees er heel goed van bewust wat de gevolgen zijn als er iets fout gaat…

• Berna

Mijn man en ik wonen in Nederland en hebben niets met die constructie te maken.

Dus geen insinuaties aub Pat.

• Pat

Wie ben jij dan, hun engelbewaarder?? Of ben je advokaat van de duivel aan het spelen?? Of een jaloerse buurvrouw?? Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit verder gaat dan pure interesse…

Pat

• Berna

Jammmer voor jou Pat, geen van alle.