Ziektekostenverz. Griekenland

• Guus63

Hoi, mijn (Griekse) vrouw gaat eind juni met de 3 dochters in Griekenland wonen. Voorlopig blijf ik hier. Omdat ze eerst niet gaat werken zal ze niet IKA verzekerd zijn. Volgens de ziektekostenverzekeraar hier kunnen ze niet hier verzekerd blijven. Hoe hebben anderen dat opgelost? Particulier verzekerd in Nederland of in Griekenland. En waar kan ik dan het beste terecht? Hoop op julie ervaring.

• Alien

Guus, misschien is er iemand op het volgende forum hiermee bekend?

www.forumservice.nl/basic/index.php?id=1202

Succes,

• chantal

Hallo,

stel je vraag op het griekenlandprikbord en kretaprikbord.Hier krijg je beslist reactie op.

de ziektekostenverzekeringen zitten erg ingewikkeld in mekaar.

Ik heb gehoord dat men voor een particuliere verzekering ongeveer 150 euro per maand kwijt is.Of dit klopt weet ik niet.

• Guus63

Alien, ben net terug van vakantie en lees nu je reactie. Ik ga het proberen al zie ik wel veel blabla heen en weer. Ook leuk, als je daar de tijd voor hebt. Maar hier in NL is het weer de hele dag hollen he.

• Guus63

dank je, ik ga een poging wagen

• Alien

Het heet niet voor niets “kletsbordje” ;-)

Toch kunnen sommige vragen een goede discussie opleveren, ieder mag z'n mening hebben! Helaas zijn er niet veel Nederlanders die in Griekenland wonen en ook antwoorden! Mijn mening is dat wanneer je ervoor kiest in een ander land te wonen, je daar “je broek op moet houden” en niet hier in Nederland blijven “hangen” voor de “zekerheden”.

Ik zal meedoen aan de discussie! Misschien komt er iets uit, anders is het gewoon “leuk geprobeerd”.