Canada

• Ann

Kan iemand mij vertellen of mijn man en ik, harde werkers (en in om alles aan te pakken) een kans maken in Canada?? Manitoba of Ontario, we spreken allebei vloeiend engels en hebben buitenland ervaring. Dus via werk aan een permit kunnen komen? (alles wat we willen is werken en wonen in een wat ruimer én mooier land)

• Rosanne

Beste Ann,

Om in aanmerking te komen voor een Permanent Residence visa voor Canada moet je aan een bepaald aantal punten komen. Je krijgt o.a. punten voor opleiding, werkervaring, talenkennis. Kijk eens op onderstaande link, je kunt hier een test doen om te zien of je voldoende punten haalt voor dit visum. Zo niet, dan zijn er nog meer mogelijkheden. Kijk maar eens verder op de andere pagina's van deze site van de Canadese overheid.

http://www.cic.gc.ca/english/skilled/assess/index.html

Waar je ook veel kunt vinden over emigratie naar Canada is de volgende site: www.canadabb.org.

Succes!

• Cor burger

Wat is jullie beroep nu?

Al een aan Chili gedacht?

• Ann

resp. Chaufeur en verkoopster, horeca ervaring buitenland (eigenaar) maar in om álles aan te pakken (productiewerk; houthakken; schoonmaken etc.)

Hebben welééns over Cuba gedacht maar Chili nee, wat is uw link met Chili?? weet u van de mogelijkheden?