Beste emigranten en emigranten-in-spé,
Momenteel zijn wij ons aan het orienteren voor vertrek naar het buitenland. De Verenigde Staten trekken ons het meest, maar dat blijkt zo op het eerste gezicht een van de moeilijkste landen te zijn om binnen te komen. Tja, of je moet bakken met geld hebben en/of héél bijzonder zijn.
Uiteraard schrijven we ons in voor de Greencard Lottery, maar is er tot die tijd nog iets dat we kunnen doen? Kunnen jullie ons meer vertellen over het leven en de toegang tot de VS?
Hoe vind je een goede baan? Hoe zit het nou precies met de hypotheken? Word je over het algemeen makkelijk opgenomen in de gemeenschap? Wat is de etiquette als je daar komt wonen?
Een klein beetje over onszelf. Mijn echtgenoot is inmiddels een aantal jaar werkzaam in de IT. Hij zit niet op een heel hoog niveau, maar groeit nog steeds en is erg goed in wat hij doet, een zeer fijne en hardwerkende collega.
Ikzelf wil erg graag iets in/met paarden doen, en mijn droom is dan ook eigenlijk altijd geweest om een ranch te hebben en paarden te verhandelen. Misschien is dat wel heel romantisch gedacht van mij hoor, help me graag uit de droom ;-)
Een vriendin van mij woont in Wisconsin, en liet me gister de huizenprijzen in die omgeving zien, die mij overigens erg meevielen.
Mijn vraag is eigenlijk, wat zijn (buiten de lottery om) onze kansen om een visum te krijgen voor de VS? Is er überhaupt vraag naar IT'ers, en hoe staan ze tegenover kleine zelfstandigen? Hoeveel mensen melden zich gemiddeld jaarlijks aan voor de Greencard Lottery (oftewel, hoe groot zijn statistisch gezien je kansen?).
Op dit moment zijn we er vooral zeker van dat we weg willen, maar ja, dan komen dus de vragen. Ik hoop dat jullie ons een beetje kunnen helpen.
Groetjes,
Lynn