hulp voor goede vriend gevraagd.

• Madeleine van Dijck

Dag allemaal ! Dit is een bericht voor een dierbare vriend van mij, die op een treurig bejaardenflatje woont i.h.N.v.h.landHij weet er ( nog) niets van, want ik zou hem zo graag een beetje blij willen zien..Hij is 68en leeft uitsluitend van zijn AOW.Is niet in het bezit van een auto en heeft geen spaarpot.Zijn grote droom is : ergens in zonnig Portugal een bescheiden huisje huren en zich bezig houden met zijn grote hobby : boeken schrijven.Hij is er van overtuigd, dat hij een “rijk”leven zal hebben, met zijn AOW. Mijn vriend heeft geen enkele zg.luxe wens. Hij wordt inmiddels gek van alle lastenverhogingen ( wie niet?)en houdt steeds minder geld over voor iets leuks.Ik hoop met dit bericht, dat er mensen zijn, die een mooi idee hebben, hoe hij zijn droom een beetje kan verwezenlijken op z'n oude dag. Er zijn geen kinderen en bijna geen familie. Hij zou zó weg kunnen.Maar hóe praktisch gezien ???Alle tips welkom !! Dank ! Maddie. Tel. 020-6704890

• linda

zover ik het kan inschatten is Portugal al te duur voor deze AOW-er.

Ik heb geen idee van de gezondheid of leeftijd maar er worden bijvoorbeeld bij www.vancanseselect.nl VUT-ers gevraagd die van mei t.m september in italie, spanje of kroatie vakantiegangers willen begeleiden……

Verdient hij wat bij en kan hij daarvan de herfst/winter maanden aan zijn hobbies in het natte Nederland werken…..

Een ander idee is verhuizen naar een land waarbij kosten in levensonderhoud laag liggen. Maar dat wordt dan hoogstwaarschijnlijk een 3e wereld land….. krijg je te maken met andere talen enzo….

Maar dan kun je van de AOW wel wat meer doen omdat je kosten uitspaart met energie en levensonderhoud. Wel zit je aan de hoge ziektekostenlasten vast…. omdat je Nl. bent….

Verder kan ik uw vriend niet van dienst zijn voor zover ik weet…..

• GerritRO

Hoi Madeline, stel je vraag een op dit prikbord.

La revedere.