hallo Patricia !
Hoe doe ik het ?
Hier in Amsterdam, kon ik iemand vinden, die mijn “huisbewaarder”zal zijn, voor de periode dat ik in Frankrijk ga zitten. Dat is TENMINSTE voor 6 maanden.Ik moest documenten invullen voor dit “huisbewaarderschap”, want als ik terug ga komen, heb ik nog een dak boven mijn hoofd. De club die dat organiseert heet hier : Dienst Wonen en ze sturen op aanvraag formulieren op, die je moet invullen, samen met je tijdelijk vervangende huurder.,die je natuurlijk moet hebben. ( Ik vond die op Internet, met 172 anderen….)Na samen invullen, gaat alles naar JOUW bouwvereniging.Zolang je geen winst wil maken en alles in harmonie met je tijdelijke huurder is afgesproken, moet dat lukken. Bij navraag vandaag, hoorde ik, dat het in orde was en ik een dezer dagen alles bij de post zou vinden.Wat je daarnaast nog met elkaar wilt afspreken, ligt aan jezelf.
Ik ga 6 maanden naar Frankrijk, om te kijken of ik het ook veel langer zou aandurven, als ouwe tut van68. Als dat zo is, plak ik er nog een periode aan vast, want ik weet dat mijn huisbewaarder dat geweldig zou vinden. Vandaag hoorde ik, dat ik max. 8 maanden weg mag blijven van de gemeente, zonder papierwinkel. Wordt dat langer. dan moet ik hier in NL me laten uitschrijven. Maar er zijn diverse instanties ( ziekekostenver. b.v.) die weer ándere perioden hanteren. Van de belastingen, kan ik bv een jaar wegblijven. Ik ben al een hele poos bezig met organiseren. Als je me “nodig”hebt, mail dan gerust. Ik ben een fervente Frankrijkgangster en weet al heel wat ! Groetjes, Maddie.