emigreren naar engeland

• a.wilbie

hallo,

ik zoek meer informatie over emigreren naar engeland,

de basis voor emigratie is trouwen.

waar moet ik op letten met de overstap, bij welke instantie's moet ik zijn om wat te regelen?

alvast bedankt,

A.Wilbie

• a.wilbie

zelfs als ik ik engeland zit als nederlander, moet ik dan ziekenkosten in nederland betalen? apk voertuigen in het buitenland?

toch een paar dingetjes waar ik over denk, net als hoe zulks zit met dubbele nationalitijd.

A.Wilbie

• hewy

neem een kijkje op www.homesweetholland.co.uk. Daar staat best eea aan informatie op

Veel hoeft er eigenlijk niet geregeld te worden (aangenomen dat je al een plek hebt om te wonen) Zodra je hier ben heb je een National Insurance number nodig en je moet je inschriven bij een huisarts.

je nationaliteit zal niet zomaar veranderen, je zal een Nederlander zijn die in Engeland woont.. dat wil niet zeggen dat je dan een dubbele nationaliteit hebt

Als je je in NL uitschrijft hoef je daar geen ziektekosten te betalen.

via www.DVLA.gov.uk kan je eea vinden aan informatie mbt invoeren van voertuigen

• a.wilbie

bedankt voor het forum,

ik heb me er meteen voor aangemeld.

dvla is een log apperaat, maar met meer mogelijkheden dan de nederlandse rdw.

ik ga trouwen met mijn verloofde, en trek bij haar in.

het huis is in lincs, de county waar 40mph het limiet is.

met een land-rover uit 1965 die belasting vrij is en een land-rover uit 1978 waar dan weer wel belasting over betaald moet worden.

intergreren met de locale gemeenschap moest lastig zijn, maar met enigzins engels praten en niet te zuinig zijn met ale komt men een heel eind :-)

thanks,

Arjan

• Monique

Ik ga binnenkort verhuizen naar Engeland. Nu ben ik zwanger kan iemand mij vertellen hoe dit gaat in Engeland. Heb je daar ook een ziektekostenverzekering o.i.d. die de kosten van bevallen vergoed? Ook als je nog niet zo lang in Engeland woont? Kinderbijslag etc. bestaat dat ook in Engeland?

Wat ik verder begrepen heb tot nu toe, is dat de 3 belangrijkste dingen die je moet regelen als je in Engeland komt, je een National Insurance Number moet aanvragen, een bankrekening moet openen en je inschrijven bij een huisarts. Klopt dit? Of is er meer?

Monique

• Helmie Stil

informatie over emigreren naar Engeland:

www.lovelycloggy.wordpress.com

Ik ben een maand geleden naar Londen verhuisd.