kids overzee

• monique

dames,

ik trek me terug uit het forum, dit omdat ik merk dat ik niet welkom ben.

Iets waar ik helemaal geen rekening mee hebt gehouden, ik kwam goedbedoelt op dit forum,maar heb de berichten nog eens nagelezen. Het is niet goed om verder te gaan, ik voel me aan alle kanten nagetrapt en daar heb ik geen zin meer in. Ik trek het me teveel aan, terwijl ik net een beetje over het vertrek van mijn zoon heen ben, en juist wat spontane reactie had verwacht. Helaas krijg je niet altijd wat je verwacht.

Na een dag heb ik een rotdag gehad, wordt er alleen maar verdrietig van en had gehoopt op wat meer begrip en spontaniteit. In plaatst van dat voel ik me een indringer in een wereld waar ik pas inzit, ik wil totaal geen veranderingen aanbrengen in dit forum, dat is ook zeker niet mijn bedoeling geweest. Dus hierbij mijn excuus, maar ik laat me niet zo behandelen. Daar heb ik een te diep leven voor, ik heb genoeg meegemaakt, en dan bedoel ik niet alleen de emigratie van mijn zoon. Ik heb ook moeten vechten voor mijn bestaan en dat van mijn gezin.

En dan verwacht ik zoals op dit forum staat ook recpect. Vooral Pat heeft me bijzondere gekwetst, na het lezen van haar mail ben ik zeer onder de indruk hoeveel boosheid ik moet lezen. Ik ben daar een te eerlijk en warm mens voor, en om met dit forum door te gaan, dan ga ik misschien dingen zeggen die niet bij mij als persoon passen. Ik wens iedereen geemigreert of niet heel veel goeds toe.

Misschien moet ik jullie bedanken voor een lesje in emigratie. Ik hou me liever bij mezelf en mijn familie, ondanks dat ik jullie geprobeert heb te begrijpen ben ik zeer verbaasd over het hoe en wat. Ik ben een sterke vrouw, maar ik trek me dit zeker aan.

monique.

• Pat

Beste Monique,

ik was mijn reactie op je vorige bericht aan het maken en heb het net verstuurd. Ik stelde daarin dat jij het waarschijnlijk moeilijk had met de emigratie van je zoon, hetgeen je nu bevestigt.

Ik denk dat je gewoon de verkeerde ´entree´ gekozen hebt. Je hebt eigenlijk jezelf een beetje voorgelogen, hetgeen niet als kritiek bedoeld is. Vele emigranten komen van een kale kermis thuis omdat ze zichzelf voorliegen. Veel achterblijvers zadelen vertrekkers onnodig op met schuldgevoelens. En dat is hetgeen hier verkeerd liep…

Pat, een man en vader van 3 kinderen in Europa.

• monique

zeg, pat

ik heb eens gekeken op dit forum, wie is er nu docter phill, als je echt iedereen loopt te beledigen. Want ik kom er achter dat ik niet de eerste ben bij je echt zeer kwetsend bent, ik hoop dat de webmaster eens goed kijkt naar jou mail gedrag.

Wel een andere de schuld geven of kwetsend behandelen, maar ondertussen veel mensen in dit forum af katten. Kijk ik ben misschien dan wel nieuw op dit forum maar ook niet achterlijk, je moet eens goed kijken hoeveel mensen jij al hebt gekwets, misschien heb je niets anders te doen, maar ik vind je wel te ver gaan.

Je speelt een spel met gevoelens van andere omdat je zelf ontvreden bent, ik laat me niet meer door jou kwetsen. Je bent een valse tante! en een discussie hoef je met mij niet te beginnen, ik weet nu wie jij bent. Je eigen docter phill, die leeft op het beledigen van mensen. En dat mag iedereen inderdaad weten van belgie tot stumpert zoals jij de mensen noemt.

oh, ja ik ben monique.

• monique

nee, pat ik heb niemand iets voorgelogen, dat heb jij want als ik andere berichten lees die jij aan andere mensen schrijft ben niet alleen niet aardig maar ook nog gemeen. Mensen mogen jou baan niet inpikken, je noemt een surinaamse vrouw een stumpert e.d. dat noem ik nog eens geen mannen gedrag maar vrouwen gedrag. Je bent een kerel, geweldig maar ga mijn niet de les lessen met je gedoe.

En ja natuurlijk heb ik er verdriet van dat mijn zoon weg is, maar ik lieg niemand iets voor zoals jij doet. Ik deel mijn dingen met mensen die echt om me geven,en niet met zo´n persoon als jij. Jij geniet ervan om mensen te kwetsen dat heb ik allang gezien in de manier waarop je schrijft. Doe me een plezier en laat me lekker mezefl zijn, docter phill doet het je plezier om mensen te kwetsen.

Je bent een intens gemeen mens en ik hoop echt je heel goed zult gaan lezen wat jij met mensen doet, je verpest niet alleen de sfeer op dit forum, maar als jij zo verder gaat komen de mensen achter je ware ik. Ik heb geen behoefte meer om met jou een discussie aan te gaan, je gaat maar lekker op zoek naar nieuwe slachtoffers die kan kwetsen. Pat leuke naam hoor, je komt heel vrouwelijk over, misschien gewoon aangeven dat je een slap manneke bent. En misschien moet jezelf een nieuwe bijbel uitvinden die van is tenminste wel echt roze.

• zita

Beste Monique,

Dit is een prikbord waar mensen op elkaar reageren en hun eigen mening geven. Het is niet verplicht om in alles met elkaar mee te praten, je kan het ook gerust eens niet met een ander eens zijn.

Het is niet de bedoeling dat je hier je eigen website komt promoten, dat heet spam en is volgens de huisregels ( http://www.prikpagina.nl/regels.php?f=490 ) verboden.

Op zich denk ik dat de meeste mensen geen moeite hadden dat je je eerste berichtje plaatste, maar vervolgens reageer je telkens zelf met weinig respect voor de overige prikkers. Het is niet gek dat je daar dan reaktie op terug krijgt.

Groetjes van Zita

• monique

dank je wel zita.

ik stop er ook mee, ik heb totaal geen idee gehad dat het allemaal zo ging lopen. en dat ik voor mijn eigen pagina reclame maar ik geen spame, het is geen reclame maar prive, het is niet de bedoeling geweest,maar onwetendheid. Ik heb nog nooit aan een forum meegedaan,dus absoluut onwetend. ik heb de webmaster ook gevraagd om mij van dit forum te halen. Ik ben zelf geschokken van de reacties, en zal ook mijn excuus maken. ik dank je wel en zal geen berichten meer sturen.

monique

• Joke.

“Ik heb nog nooit aan een forum meegedaan”.

Misschien verklaart dit je gevoeligheid?

Joke.

• Pat

Beste Monique,

De les spellen, dat doe jij hier al meer dan genoeg. Geen respect opbrengen voor anderen, daar heb je ook al kaas van gegeten.

Dat ik gemeen zou zijn, dat is een reactie die in de lijn van de verwachtingen ligt als ik jouw reacties lees. Telkens weer ga je harder en harder slaan en trappen naar iedereen die het niet met je eens is. Ik geef toe dat ik soms nogal hard kan zijn in mijn reacties maar lees alles eens terug en vertel me eens wanneer ik hard, of gemeen zoals jij het noemt, word in mijn berichten. Je zal merken dat dit telkens gebeurt wanneer de andere over de schreef gaat en mij of anderen onterecht aanvalt. Dat ´onterecht´ dien je uiteraard te lezen als voor mij onterecht.

Wat betreft die Surinaamse vrouw zal ik kort zijn: niet voor niets werd ze van het forum verwijderd. Waar je dat haalt van het inpikken van die job weet ik niet, maar goed, als jij het zegt.

Wees gerust, Monique, van mij mag je jezelf zijn, ik raad het je zelfs aan. Dat je me persoonlijk viseert, zou wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat ik begreep dat je de emigratie niet verwerkt had. Jammer, want nu dat we echt iets voor je zouden kunnen doen, gooi jij de deur dicht.

Wat betreft mijn nickname: ik gebruik deze bij meerdere fora, en bij de minste misvatting laat ik weten dat ik een man ben. Misschien een slappe zoals je zegt, maar wel eentje die achter alles staat wat hij schrijft en eentje die altijd alleen reageert op de berichten van anderen. Leugenaars en trollen zullen me altijd op hun weg blijven vinden.

Pat

• monique (andere)

Ik geef je groot gelijk Monique, (inderdaad dragen wedezelfde naam) als ik jou was had ik me ook teruggrtrokken en mijn oren dicht geknopen.

Er zitten vele mensen op dit forum die niks of niet veel anders hebben te doen dan overal op te reageren, negatief of positief…..als het maar voor hun een uitlaatklep is.

Ik heb wel je website bekeken en petje af, ikzelf ben geemigreerd en mijn ouders zijn niet zo computer achtig dus hebben geen website maar ik weet zeker dat ze supertrots op ons zijn en best eens met andere “mede” mensen dingen zouden willen doorpraten.

Ik wens je veel geluk en plezier, geniet van je kids….waar ze ook zijn.

Petje af voor je….als ik in je schoenen had gestaan had ik na het eerste mailtje me buik al vol gehad.

groetjes

Monique (andere)

• Janneke

Ik vind het jammer dat het zo moet gaan.

Monique heeft een website gemaakt over hoe zij het vertrek van haar zoon ervaart.

Het doel van haar post kwam op mij over als een moeder die wil delen hoe zij met het vertrek van haar zoon naar het buitenland omgaat, een nieuwe fase in zijn maar ook in haar leven, en ik neem aan dat er veel ouders zijn van emigratie-kinderen die, ieder op hun eigen manier, daarmee goed of minder goed of misschien helemaal niet mee om weten te gaan.

Voor hen is het wellicht prettig om eens te lezen hoe een ander het doet.

Ik begrijp niet goed waarom er dan meteen een waardeoordeel op moet komen.

Men kan het lezen (of niet) en er het zijne of hare van denken. Dit was Monique's manier en daar is niets verkeerd aan in mijn ogen. Dat wil niet zeggen dat ik het met haar eens of oneens ben.

Het lijkt soms wel of posters op NL forums voor de leeuwen worden gegooid, er is er altijd wel eentje die zin heeft om z'n tanden erin te zetten. Waarom, vraag ik me af. Het doel van een forum is toch om diverse kanten te laten zien en die diversiteit is toch leuk. En hadden Nederlanders niet de reputatie van ruimdenkend en tolerant te zijn? Misschien is er veel veranderd in NL sinds ik vertrokken ben in '98..

Janneke

New Zealand