inpakken en wegwezen.

• marcel

waarom imigreren?

alleenstaand werkend.

maandloon 1300 euro.

huur 430

gas 170

elec 85

water 25

premie ziekezorg 115

auto nodig voor werk 75

tel+internet 70

eten 300

upc (kutkabelaansluiting t.v radio 50

vergeet hier en daar nog wel wat tientjes.

werken en je rekeningen niet meer kunnen betalen, echt niet meer, ik stop er acuut mee . ze zoeken maar een of andere mongool die hier in nederland wil werken. ik vertrek geef edereen die vertrek hier het grootste gelijk van de wereld.

• Pat

Voor je accuut gaat stoppen, moet je je misschien toch accuut eerst voorbereiden. Maar wees gerust, ze zoeken nog wel ´mongolen´ zoals jij ze noemt, die in andere landen voor nog minder geld gaan werken. Als je je niet accuut voorbereid, zou het wel eens kunnen dat je accuut terugmoet en accuut zonder werk, zonder woning en zonder eten zit.

Maar voor de rest heb je wel gelijk ;-)

Pat

• Hhewy

welcome to the real world!

• Niels

Is dit de toekomst in Nederland? Hier in Belgie is trouwens ook sprake van een dergelijk fenomeen, de klasse van “werkende armen” komt hier op.

• Goh

300 voor eten?

Ga op een kookcursus!!! :D

• Joke.

300 euro per maand aan eten voor èèn persoon in NL, vond ik inderdaad ook wat veel..

Maar uhhhhh, waar gaat de reis heen?

Joke.

• monique

Ook wij hadden nederland voor gezien, maar betekend niet dat je in een ander land op je luie gat kan gaan zitten, ook hier moeten we gewoon werken voor ons brood, inkomen ligt misschien anders en uitgaves misschien ook maar het zal allemaal al gauw hetzelfde uitkomen onder de streep.

Tel daarbij op dat je wegens onbekendheid al gauw fouten maakt door naar de verkeerde bv garage of verzekering gaat en dat familie op bezoek komt die graag even mee blijft eten en dat je nederlandse dingen hier niet altijd mee gaan zodat je nieuw moet aanschaffen.

Maar alles bij elkaar zijn wij blij dat we het gedaan hebben…..maar was zeker niet goedkoop.

Probeer te blijven genieten van het leven en te pakken wat je pakken kan, eens zal de zon schijnen

success

• Ernesto

Maandloon 1300 euros? Da's een Spaanse loon, ik dacht dat lonen in NL hoger lagen. De prijzen hier in Barcelona zijn een stuk lager dan in NL, vooral de vaste lasten (gas, electra, water, ziektekosten). Ik was vorige week in NL en zag tot mijn verbazing dat ongelood 95 1,32 euro per liter is. Hier kost het 0,90 euro. Zulke dingen maken je snel weg willen gaan.

Aan de andere kant: hier is de zon gratis maar andere dingen die in NL wel goed werken (efficiency bij nutsbedrijven, iets simpels zoals een naamsverandering bij het electriciteitsbedrijf, een goede internetverbinding) zijn hier over het algemeen een ramp.

Marcel, bij de keuze van weggaan moet je kiezen voor een bepaald land en niet weggaan omdat het leven in NL zo zwaar is.

• FG

Hoi Marcel,

Gelijk heb je! Daarom gaat mijn geldkraan naar BV Nederland binnenkort ook dicht ;)

• M@m@

Oh lieve help, het zoveelste arrogantje die- zonder enige voorbereiding en alleen vanuit negatieve motivatie- naar het buitenland vertrekt.

Vergeet niet alleen nederlands te praten, waar je ook bent, iedereen moet jou immers maar kunnen verstaan, en o, ja, mensen kijhard uitlachen om hoe ze zijn (hun cultuur, hoe ze zich kleden enz.) is ook typisch nederlands…het kolonialisme bestaat bij sommigen nog, anno 2007, en dat het wat zielig aandoet, ach…