Wie gaan er dit jaar (r)emigreren?

• Niels

Op naar Ierland dan maar!

• Joke.

Op naar Noorwegen dan maar. :)

• Emy

Of bijvoorbeeld Canada, want daar hebben ze wel winter….

hier in Noorwegen is zelfs dat nog niet gelukt dit jaar.

• Niels

Of kom evt. hier naar Brussel. Expats genoeg. Stond volgens mij ook een artikel in de laatste Ajuus! “Brussel Hoofdstad van de expats”

• FG

Eind Mei is het zover! Dan vertrekken wij ook 2 HBO'ers en No Kids. NL is helemaal niet meer interessant voor ons, betaald je helemaal suf aan belastingen. Het wordt alleen maar erger nu de opkomst van de SP alleen maar groter wordt. NL is alleen interessant als we minder gaan werken, maar dan wordt de baas boos.

Maar goed wij gaan naar de Antillen, we zijn er redelijk bekend omdat we daar al een tijdje een tweede huis op bonaire hebben. Antillen heeft een hoop Nederlandse invloeden dus zal niet heftiger zijn dan emigreren naar de VS. Naast bovenstaande vertrekken we vooral voor een stuk vrijheid op alle fronten; zo kun je daar kun nog gewoon een stuk grond kopen om op te bouwen, iets wat in NL onmogelijk is. Geen jarloerze blikken als je een SUV rijdt, geen files (behalve op st.maarten). Er is altijd wel een winkeltje open als je na 10 uur s'avonds (na werk) een kleine boodschap wilt doen, er is altijd brood zelfs na 19:00 uur, geen verplichte automatisch betaling maar naar een echte loket om je rekening te betalen en als iets anders loopt is er altijd iets te regelen, geen boete bij 1 dag te laat betalen, geen vergunningen oerwoud, geen betaald parkeren (behalve op de airport), flitskasten, trajectcontroles, lazers, Catken, geen paaltjes die de onderkant van je auto vernielen, geen auto die tijdens drukte even de auto voor je gooit, geen duizende bordjes langs de weg wat je wel of niet mag, geen mensen die je om ver lopen, meer ruimte, geen vrije opvoeding waardoor ADHD niet bekend is, weinig schreuwende en rendende kinderen in de supermarkt- warenhuis e.d. (behalve bij chogogo resort en plaza), geen mensen die voor je voeten lopen, geen honden poep voor je huis, geen belachelijke vastrecht voor nutsvoorzieningen, geen prefab food bij de chinees, maar eten dat ter plekke en dus vers voor je word gemaakt. Ik kan zo wel door gaan maar ik voel me echt verlos van bovenstaande

• Patricia

Naar welk eiland ga je………want St Maarten stond deze nog nog in het nieuwe vanwege het aantal moorden. Aruba is een en al feest en voor een serieus leven en om eventueel kinderen op te voeden niet echt iets.

Daarnaast zegt men dat iedere dag hetzelfde weer en geen wisseling van de seizoen al snel gaat vervelen. Als je het vlakke nederland zat bent, je stapt in de auto en kan bijna overal naartoe en binnen europa heb je veel verschillende landschappen en cultuur.

Aruba…..bijvoorbeeld heeft niets…….geen bomen……en het is superklein, en als je het even zat bent kan je niet zomaar ergens anders heen.

Dit is niet negatief bedoelt, maar voor veel mensen is de cariben een droombestemming om te wonen. Maar de mensen die ik ken die er wonen of gewoond hebben, daar heb ik bovenstaande van gehoord.

Ergens op vakantie gaan dan ben je in andere stemming dan als je er moet wonen en werken.

St. maarten heeft ongelofelijk veel illegalen en zeker Philipsburg is niet zo veilig na 5 uur 's middags.

DUs hopelijk weten jullie waar je aan begint, en als dat zo is dan wens ik jullie veel succes en geluk en dat het maar voor jullie een onvergetelijke en super ervaring wordt.

Patries

• FG

Dank voor het advies, ik denk dat het zeker voor de emigranten die voor het eerst naar de antillen komen in heb begin niet zal meevallen, echter ik zelf heb daar de eerste 17jaar van mijn leven daar gewoont (st.maarten). Dus weet echt wat de verschillen zijn.

Overigens zomaar even ergens anders naar toe rijden doen je niet. In nederland zijn de meeste steden hetzelfde, het straatbeeld is precies hetzelfde en dezelfde ergernis tenzij je naar Groningen wilt verhuizen. Daarnaast zijn er zoveel files of zijn de stranden of pretparken overvol dat het je geen zin meer hebt om eropuit te gaan. de meeste mensen blijven meestal binnen hun eigen gebied. en zo nu en dan misschien 2 a 3 x per jaar gaan ze ergens anders naar toe, vergelijkbaar met vroeger toen wij ook 1 a 2x per jaar naar peurto rico, curacao of miami gingen.

Op de Antillen kun je zo naar peurto rico vliegen, vooral vanuit Aruba, daar heb je zat vliegtuigen.

Overigens is nederland de laatste 10jaar een hoop veranderd. Ook mijn ouders zijn in de laat 90'tiger jaren geremigreerd na ruim 30 jaar op de antillen hebben gewoont. Was voor hun een cultuur shock toen ze terug kwamen. Asielzoekers werden 20x beter behandeld dan hun, zo konden zijn bij geen enkele woningstichting een woning huren, omdat zij geen binding hadden met de gemeente waar zij naar toe wilde gaan. Ook was nederland niet meer zoals in de 70tige jaren, waar je o.a. nog een patatje van 50 cent kon kopen. Kennisen die ooit eens geemigreerd zijn naar de antillen kunnen hun niet begrijpen dat nederland zo veranderd is.

• Goh

Nederland verandert zoals de hele wereld verandert….één van de belangrijkste problemen in Nederland is het feit dat het zó vol is….veel mensen dicht op en bij elkaar geeft irritatie/agressie en Nederland is duur(der) geworden ja, zoals overal…

Als je graag in een HUV wil rijden en jaloezie tegenkomt…..tja, een dergelijke auto is niets om jaloers op te zijn, zelf merk ik meer dat ik medelijden heb met dergelijke bestuurders. Medelijden om de keuze die ze gemaakt hebben en elk mens die iets van psychologie weet, begrijpt welke reden daaraan veelal ten grondslag ligt ;-)

In ieder geval veel succes!

• FG

Tuurlijk vernaderd de hele wereld, maar veelal in technologische zin. Om maar eens een voorbeeld te noemen “De hamburger in de VS kost nog steeds 39 cent”. Dat voor veel mensen niet de issue denk ik.

Ben met je eens dat NL vol wordt maar dat is ook maar betrekkelijk het aantal hectare grond met een woon bestemming is nagenoeg hetzelfde gebleven als in de jaren 50 waardoor de verdichting ver vier voudigd. Terwijl er miljoenen hectare grond zit te niksen.

Om nog eens terug te komen op de SUV; Medelijden om wat? sorry maar ik heb geen psygologie opleiding gehad en naast mij volgens mij meer dan 90% de bevolking. Wat jij vind is jou recht en dat respecteer ik zolang je maar ook de mening en keuzes van andere respecteert en dat is iets wat ik vooral in dit land mis. Helaas worden gedachte zoals die van jou, door politieke partijen die jou gedachte ondersteunen om gezet in maatregelen. Waardoor het voor de man met zijn SUV weer moeilijk wordt gemaakt (zie het voornemen van de gem. Nijmegen), en daar heb ik weer moeite mee.

• Goh

Je grondsommetje gaat niet op, omdat deze niet beschikbaar is en ook vrijwel niet te betreden/berijden….vandaar dat het toch erg vol wordt nu, NL is niet voor niets 1 van de volste landen van de wereld.

Ik respecteer jouw keuze om te emigreren en ik respecteer elke keuze. Dat keuzes consequenties hebben….dat staat vast. Het psychologische antwoord is trouwens na te vragen ;-)

Daarnaast maakt ieder weldenkend mens zich zorgen om het milieu, als je dan tegen de stroom in met een klein groepje mensen een dergelijke auto gaat rijden (auto=vervoermiddel) moet je ook schi.jt hebben aan de reacties?