Mensen vetrekken massaal

• Henk

Is er ook ergens een lijstje met percentages waar die mensen heen gaan? ik ben wel beniewd, naar mijn mening hoeft in belgie of duitsland niet erg veel beter te zijn.

• Joke.

Misschien moet je dan zelf actief lid van een partij worden en de politiek in gaan?

• Niels

Ik zelf ben middn dit jaarweg gegaan onder meer vanwege de regelzucht (had een 1-mansbedrijf in NL), extra studie en betere arbeidsperspectieven in Brussel waar ik nu zit. Hier zijn ook wel regels, maar wat soepele gehanteerd. Er wordt hier niet zo drammerig gedaan van “regels zijn regels” terwijl ondertussen een andere overheidsinstantie weer andere regels heeft die lijnrecht daar tegen in gaan, en jij als burger daar tussen fijngemalen wordt.

• P.

Bos en marijnissen hebben nog nooit geregeerd. Hoe kunnen die het land naar de filistijnen hebben geholpen? En als wilders zo goed is dan haalt hij toch makkelijk een meerderheid?

Kan het zijn dat uw emigratiemotieven in uw onderbuik geworteld zijn?

• Sophie

Dat denk ik niet, want wie zegt mij dat er mensen zijn die het met mij eens zijn?

Ik denk trouwens niet dat het ook mogelijk is om als politicus al je beloftes uit te doen komen, want geld kan maar een keer worden uitgegeven en iedereen wil wat van dat geld. De beste stuurlui staan altijd aan wal!

• Pat

Wat grappig Niels. Laat ik nu juist om die redenen die jij aanhaalt die in Belgie niet zouden heersen, geemigreerd zijn. Hoezo je word in Belgie niet tussen verschillende overheidsinstanties geplet? Juist in Belgie met zijn 5 regeringen en zijn ontelbare ministers en staatssecretarissen. Juist in Belgie waar het ondernemerschap in de grond geboord wordt. Juist in Belgie waar Brussel geperst wordt tussen een Vlaamstalige en Franstalige gemeenschap, die mekaar economisch permanent naar het leven staan. Waar de Walen en Brusselaars de Vlaamse gemeenschap op legale manier uitperst en indien nodig chanteert.

Een ding moet ik je nageven, je zit in het juiste landsgedeelte in Belgie. Net in Brussel krijg je ´nog´ wat voor mekaar, zolang het nog duurt. Ik geef je de raad om nu al uit te kijken naar een volgende stek. De bemoeizuchtige regeringen en overheidsinstanties zullen niet lang op zich laten wachten. Nu leef je nog in een liberaal stelsel, maar de verkiezingen komen eraan. Maak je borst maar nat en begin je koffer alvast maar te pakken. Want wat je vertelt over NL is er in B ook, alleen de ´domme Belgen´ weten het beter te verstoppen, maar je deel betalen doe je toch.

Voor het overige kan ik me alleen maar aansluiten bij Joke. De beste stuurlui staan aan wal in eigen land. 100.000 die vertrokken, 65.000 die terugkwamen, meestal berooid en gedesillusioneerd. Maar over die groep heeft niemand het, die worden lekker doodgezwegen.

Ik wens ieder succes met zijn of haar plannen maar denk niet dat het gras aan de andere kant van de berg altijd groener is. De roze bril verlies je vanzelf, de waarheid die daarachter ligt is voor velen…

Pat

• Fengzi

Ik woon al bijna 4 jaar in Yangshuo China. Ben daar mede eigenaar van een Cafe/Hostel, een Restaurant en van een, in aanbouw zijnde, Guesthouse.

Ik heb er geen seconde spijt van gehad en zou voor nog geen miljoen terug willen naar Nederland. Als zelf een Turkse homo zegt dat je beter homo in Turkije kan zijn dan Turk in Nederland, dan zegt mij dat genoeg over de Nederlandse samenleving.

• Joke.

Sophie schreef:

>

> Dat denk ik niet, want wie zegt mij dat er mensen zijn die

> het met mij eens zijn?

Ik denk dat je tot de kern begint te komen. :)

Er zullen altijd mensen zijn die het nit met je eens zullen zijn.

Er zullen altijd dingen zijn waar je je aan stoort en over moppert.

Maar overal geldt: wil je een verandering……….zal je zelf inzet moeten doen.

In eigen land, in het buitenland.

>

> Ik denk trouwens niet dat het ook mogelijk is om als

> politicus al je beloftes uit te doen komen, want geld kan

> maar een keer worden uitgegeven en iedereen wil wat van dat

> geld. De beste stuurlui staan altijd aan wal!

• Cees

Wie er ook de politieke macht krijgt, men doet het toch nooit goed.

Kreeg de PvdA vroeger de schuld het land naar een faillisement te helpen, dan kregen de VVD en het CDA weer het verwijt de hand op de knip te houden.

Nederland heeft de pech dat het overgereguleerd is geworden, maar ook dit is deels te danken aan het system dat we jaren (trots met z'n allen) gekoesterd hebben. Dus ja, in deze geldt zeker: “De beste stuurlui staan aan wal”.

Wij hebben Nederland ruim een jaar geleden ingeruild voor Canada. Wij woonden in het oostelijk deel van Nederland en daar hadden we het prima naar onze zin. Prima baan, prima scholen, prima gemeenschap, prima huis, geen klagen dus. Voor veel Randstedelingen wil ik zeggen: Nedrland stopt niet ten oosten van Utrecht. Er is wat mij betreft nog voldoende prima leefklimaat te vinden in Nederland.

Onze reden om te gaan was dat we onze toekomstperspectieven in Nederland langzaam zagen verwateren. Wat dat betreft bood Canada meer mogelijkheden. We hebben onze locatie in Canada niet laten bepalen door mooie natuur, geweldige bergen of andere romantische beweegredenen. Saskatchewan bood ons domweg de mogelijkheden die we zochten. Het opzetten van onze eigen onderneming in een gezond businessklimaat.

Waar je op deze aardkloot ook naar toe gaat, er is altijd wel wat te jammeren. Perfect wordt het nooit. En……. je gaat hier niet je permanente oneindige vakantie tegemoet, maar wellicht moet je meer uren maken om het hoofd boven water te houden.

De Rocky Mountains zijn prachtig hoor, maar ze zijn niet van goud. En wanneer je die mooie berg al eens drie keer met de fiets hebt beklommen zou je hem het liefst verwijderen. En een horizontale herfstbui in Canada is minstens net zo nat als in Nederland.

Persoonlijk vind ik de prairie waarop ik woon prachtig al kan het hier behoorlijk waaien, maar ook hier vind ik redenen voldoende om eventueel te klagen.

- Fastfood all over the place

- Een banksysteem uit de pre-historie

- Ouderwetse bureaucratie

- Een provinciale regering die niet deugd

- etc

Als je wil emigreren, doe het. ik kan het zeker aanraden. Maar net als in Nederland, overal is wel wat te zeuren.

Cees

• Hans

Ik woon al ruim een jaar in duitsland….en ik kan je alleen maar zeggen dat na 1 januarie in D veel dingen duurder zullen zijn dan in NL. In de grensstreek met Limburg zie je steeds meer duitsers boodschappen doen in NL….vroeger was dat wel anders. De Nederlanders die NU nog boodschappen haan doen in D doen dat vooral voor produkten die in NL OF niet te krijgen zijn…of duurder zijn of van mindere kwaliteit. (vergelijk een NL knakworst maar eens met een willekeurige Duitse knakworst!!! een wereld van verschil) In D is nu ook pindakaas en drop te koop….:-)

De enige reden waarom ik verkast ben is omdat je hier voor een “normale”prijs nog een leuk vrijstaand huisje kunt kopen…in NL is dat onmogelijk; zeker als alleenverdiener. het onroerend goed is schandalig duur in NL….:-(

O ja….de wegenbelasting is voor een middenklasse auto ook een stuk goedkoper in D…maar voor de rest?????

Het internet en de telefoon is zelfs duurder dan in NL..!!

Inderdaad is op lange termijn bijna alles even duur……en het maakt per slado niet uit of je in belgie of in Duitsland of in UK of in Frankrijk gaat wonen.

Volgens mij gaan veel mensen ook steeds verder weg emigreren. Zelfs buiten de EU…

Met het huidige visa beleid van deze regering zie ik ook nog niet snel veel buitenlanders zich vestigen in NL……vind je het dan gek dat NL leeg loopt met een laag geboorteoverschot en een stijgend sterfte cijfer…ik niet.

veel mensen klagen wel dat NL te veel buitenlanders heeft….maar da's natuurlijk onzin. Veel europese landen hebben nl een veel hoger poercentage buitenlanders dan NL….!!! Mn Zwitserland,Duitsland,Frankrijk en ja…ook Belgie.

groet

hans.