emigreren naar België

• chris

Hallo,

Ik ben Belgische, en op m'n 18 ben ik met m'n moeder naar Nederland komen wonen.Ondertussen ben ik getrouwd met een Nederlandse man en heb 4 kinderen.

We willen graag naar België gaan wonen in de omgeving van Gent.

Heeft er iemand ervaring mee als men als Nederlander in België woont, worden de kinderen niet uitgescholden voor “kaaskop”of zo?ze hebben alle 4 een Belgisch paspoort, maar je hoort toch dat ze Nederlands praten.

Worden de kinderen gemakkelijk opgenomen in de klas?en hoe zit het met de buurt als ze weten dat er Nederlanders komen wonen?

• blaadje

Hoi Chris,

Je opmerking van “ ze hebben alle 4 een belgisch paspoort maar je hoort toch dat ze nederlands praten” kan ik echt niet plaatsen.

laat je kinderen kind zijn en vriendjes maken, deelnemen met kinderactiviteiten ik wed dat ze dan veel makkelijker hun weg vinden.

leg niet zo de nadruk op hun wel of niet belgisch/kaaskop zijn, kinderlijke pesterijen zijn er altijd, we moeten wel waken dat het niet omslaat tot onacceptabel.

als jij ze een beetje van de belgische mentaliteit heb meegeven moet het toch makkelijker zijn, het is niet zo dat de kinderen naar de andere kant van de wereld gaan toch?

vraagje, hoe is het geregeld met werk en woning?

groetjes, van een surinaamse die nu 11 jaar in antwerpen woont ( ben nu voor een week in ned)