idealisten gezocht die gaan emigreren

• mady

voor de 10-delige TV-serie ‘In Uitvoering’ van omroep LLiNK zijn wij op zoek naar mensen die binnenkort naar het buitenland vertrekken om daar een nieuw leven op te bouwen in het kader van hun ideaal. Dit ‘ideaal’ kan van alles zijn, van ecolodge tot opvanghuis voor straathonden (zowel in / als buiten Europa).

Mocht je binnenkort vertrekken / mensen kennen met zulke plannen die op korte termijn Nederland gaan verlaten, of voor meer info, mail dan naar:

mady@llink.nl

meer info over LLiNK: www.llink.nl

• borsjea

Weer een nieuw tv programma over emigranten!!!!!.

Hebben we er niet inmiddels al genoeg van?

Ik heb af en toe het idee dat men in dit soort programma's op zoek zijn naar mensen die zich volledig in het diepen storten.

Verkopen in Nederland alles wat zij bezitten.

Spreken niet de taal van het land waar heen ze vertrekken, vaak ook nog nauwelijks engels. Kennen het land van een vakantie.

Starten iets waar ze totaal geen werk ervaring in hebben, vaak een B & B of hotel.

Onderschatten totaal de regelgeving van het land, verbouwingen overscheiden vele malen het geschatte bedrag van de verbouwing.

Het beeld wat deze programma's schetsen komt bij mij niet overeen met de mensen die ik ken met emigratie plannen of die al geemigreerd zijn. Deze zij allen goed voorbereid op pad gegaan

• Brian

Misschien moet je je als journalist eens gaan verdiepen in het feit waarom mensen nederland moeten verlaten en niet hoe. Probleem is dat jullie slechts constateren en onderstrepen, ik noem dit laf ambtenaren gedrag. Ik kom graag eens een programma maken van jou zinloze leven.

• Sophie

Wij willen ook emigreren maar hebben juist besloten dat we gaan doen waar we (enigszins) goed in zijn. Voor mijn man is dat de IT. Daarnaast hebben we ook geen geld om allerlei dure gebouwen te gaan kopen. Ik volg ook de diverse programma's die we op het net hebben en kijk wel eens bedenkelijk als ik iemand zie die besluit een hotel over te nemen.

Daarnaast ken ik iemand die afgewezen is door een bepaald NL-programma over emigreren. Reden? Ze hadden te veel spaargeld en het te goed voorbereid! Dat zegt wel genoeg er over, denk ik zo.

• Cees

Meste bensen,

Waarom gelijk zo opgefokt? Wij, mijn vrouw, 4 kids en ik, zijn in okt 2005 naar Canada vertrokken. Wij namen voldoende geld mee en hadden ons uit den treure tot in de naad voorbereid, en toch liepen een paar dingen anders dan gepland. Lees eens op http://brouwer.dutch-hospitality.com

Wij zijn van die sufkoppen die zonder enige horeca ervaring een motel hebben overgenomen. Kijk eens op http://www.gravelbourginn.com

Als klap op de vuurpijl: Wij hebben ons laten volgen door een team dat filmt in opdracht van de EO. En jawel: Ons verhaal wordt, zoals nu gepland, in mei 2007 uitgezonden.

Soms is het lastig, al die vreemde snuiters midden in je prive. Maar als het programma (waar wij de dvd van krijgen) is geworden wat we denken, dan is het tevens een mooi document voor onze kinderen (nu 13, 12, 9 en 4) om later nog eens te bekijken.

Groet,

Cees