Onderzoek naar emigratie motivatie

• Jelmer

Mijn naam is Jelmer Jeuring en ik studeer Sociale Psychologie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Op dit moment ben ik bezig met mijn afstudeeronderzoek.

Ik wil onderzoeken waarom mensen uit Nederland willen emigreren. Wat zijn de redenen van hun eventuele vertrek? Om hier achter te komen heb ik een vragenlijst samengesteld. Ik ben op zoek naar mensen die van plan zijn om vanuit Nederland naar een ander land te verhuizen. Is emigreren een paar keer bij u opgekomen, hebt u al een volledig emigratieplan en uw tickets al gekocht, of zit u hier ergens tussenin, dan vraag ik u vriendelijk de vragenlijst in te vullen.

Het invullen kost ongeveer 15 minuten. Door op onderstaande link te drukken komt u op de website. Alvast bedankt!

Naar onderzoek http://www.rug.nl/psy/emigrant

• Jan de Zoeker

Hallo Jelmer,

Natuurlijk

vul ik je vragen lijstje niet in! Bij het woord sosiaal piesologie krijg ik al een Bever nummer 1.(rrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiiilllllllllllllllllllllllllllll)

Maar DV zal ik straks uit Nederland gaan vertrekken,en wel als mannetje met Pensioen.

Ik ga dan naar een land waar ik op mijn eigen grond een huis of wat daar op lijkt kan gaan bouwen zoals ik en mijn vrouw dat willen.

En dan maar lekker in het vuur staren des savonds,en een slokkie nemen.

Hier heet dat BBQ :?

Veel succes evenzogoed met je studie en ook met de BZ,WAO,WW,WOZ,BEU,en al die weten AROB.ARBO.!etc,etc,was een leuk land Nederland in de jaren 50,toen de Boer zijn koeien nog bij de naam noemde :D

• Prikbord Bezoeker

Hoi,

Geen enkel probleem, graag gedaan als het je verder helpt…we heten ten slotte gelukkig niet allemaal ‘ jan de zoeker’ en ik denk dat deze zoeker met een dito mentaliteit nog een lange weg te gaan heeft in het buitenland…vaak van die gasten die op alles wat anders is neerkijken en zichzelf heel wat vinden…brrrrrr

Succes ermee.

• Henk

Vond het een goed onderzoek. Mis alleen een beetje de vragen over hoe zie je de toekomst als je hier blijf. Jan de zoeker is nou precies een van de redenen dat ik weg wil. Jarenlang heeft hij het hier goed gehad, dik pensioen en aow opgebouwd en dan ergens anders het geld gaan uitgeven en schelden dat nederland zo verandert is. Als je het in de jaren 50 zo mooi vond, had je moeten zorgen dat het min of meer zo bleef.

Jan, waarschijnlijk ben je een jaar of 40 ouder dan ik, dus je had er vanalles aan kunnen doen. Wij zitten nu met de shit. als ik hier niet weg ga, mag in een veel te druk land met een slechte leef omgeving werken tot mn 75ste aow is dan allang afgeschaft, bejaarde huizen zien er uit als varkensstallen, en je opgebouwde pensioen hebben ze allang van je afgenomen.