noorwegen? of iets anders?

• britta

hoi,

wij, jong stel, bijna 28, zouden graag willen emigreren. dit klinkt nu misschien even als tussendoortje maar we praten er al jaren over en hebben er echt heel veel over nagedacht. we hebben (nog) geen kinderen, maar zouden onze kinderen wel in een veiligere en schonere omgeving op willen laten groeien dan in Nederland.

Noorewegen spreekt ons erg aan. We hebben hier ook veel al over gelezen oa op de site van Norsk, toch blijft het moeilijk een keuze te maken.

Met wie kan ik hier over mailen?

Wie is er naar Noorwegen bijv. gegaan met kleine kinderen? Waar is de natuur het puurst?

Liefs Britta

• Joke.

Hoi Britta.

Misschien zou je beter je vraag daar op het forum kunnen stellen.

Er zijn daar veel familie's die de laatste jaren de stap genomen hebben.

En meer “up-date” dan ik die er al 10 jaar zit.

Toen waren mijn kinderen wel klein (5 en 7 jaar).

Maar nu zijn het bonken van meiden.

Mijn voorkeur was aan de kust, zodat je niet die hele harde winters heb en niet te noordelijk, zodat je niet de hele lange donkere winter hebt.

Waar is de natuur het puurst?

Niet rond of in de grote steden.

En in het zuiden zit de grootste populatie.

Maar jullie ook brood op de plank moeten hebben.

Dus er moet wel werk wezen.

Joke.

• Linda

Ik zou dit ook graag willen weten want wij hebben namelijk een kleine dus wie kan mij hierover mailen.

Groetjes

Linda

• linda

Op je vraag ‘waar is de natuur het puurst’ kan ik een heel flauw antwoord geven: daar waar geen menselijke bewoning is. HAHA

Je schreef dat je een natuurlijke en sociale omgeving zoekt om daar je eventuele kinderen groot te brengen. Noorwegen is een goede keus. Ik ben hier 8 maanden geleden naar toe verhuisd met 2 geadopteerde kinderen. Tussen alle blanke kindertjes werden ze geaccepteerd als een van hun.

Als er ook maar een vermoeden van plagerij bestond van de barnehageassistent werd dit meteen besproken met de kinderen en met mij. Het wordt niet getolereerd.

Nu hebben allebei onze kinderen een boel vrienden en vriendinnen en worden uitgenodigd op feestjes en partijtjes. Er is altijd wat te doen voor hen. Weinig winkels, overdekte speeltuinen enzo dat wel. Maar wat je ervoor terugkrijgt: ruimte, frisse berglucht, zeelucht, bossen, vriendelijke mensen die nog wat voor elkaar over hebben.

Ik wilde dat ik hier eerder naar toe was gegaan. Echt waar.

Linda.