Eigen woning

• Kristina

Beste Allemaal,

ben van plan om binnen een maand te verhuizen naar Duitsland. Mijn appartement wil ik verhuren. Kan iemand mij vertellen of ik dit bij de bank die de hypotheek regelt moet melden. kan me voorstellen dat ze daar niet zo blij mee zijn, maar als ze maandelijks hun geld krijgen, moet je toch geen slapende honden wakker maken? Of zit ik er helemaal naast?

Alvast bedankt

Kristina

• Jan de Zoeker

Ja als je Hypotheek hebt moet je de Bank verwittigen!

Staat in de voorschriften!

Je bent namelijk de eigenaar (nog)niet,maar de Bank.

En pas op met verhuren,er zitten adders onder het gras.

Denk aan lekage,overlast e.d..

Maar de VVE weet wel raad,meldt het dan ook altijd bij hun.

Succes dan maar

• patries

tja, ik heb met de hypotheek verstrekker overlegd. Het mocht officieel niet maar als ik iedere maand de hypotheek betaal dan was er niets aan de hand.

Het probleem is als je je appartement verhuurd en afhankelijk bent van het geld van de huurder. Wat als hij/zij opeens zijn afspraken niet meer nakomt, kan je dan nog je hypotheek betalen?

Het vinden van een betrouwbare huurder is niet zo heel erg makkelijk. Ik heb geluk gehad.

Succes

Patries

• Jeroen

Zorgen dat je in een huurcontract alles goed verwerkt en de huurder overal voor aansprakelijk stelt. Niets zeggen tegen de hypotheekverschaffer en de rente niet meer aftrekken bij de aangifte.

Zoals gezegd…. geen slapende honden wakker maken. Het wordt namelijk nog steeds gedoogd in NL.

Succes.

J

• Richard

Gebruik voor vinden een goede tussenpersoon. Neem bij bemiddelaar er een die ook achter het geld aan gaat. Laat bemiddelaar borg vragen (dit is standaard, vaak een maand, maar soms langer..)Vertrek pas als je huurder hebt. Parkeer watgeld dat je een maand of twee de hyp desnoods kunt betalen zonder inkomsten huur, schrijf je nog niet uit gemeente (danwordt belastingdienst wakker), trek de rente dus wel af (huis leeg mag je nog een jaar aftrekken - het is alleen niet leeg..ha ha). En schrijf je dus na een jaar uit.

Suc6

• henk

halo,

Als ik u was zou ik dat wel melden. De meldingsplicht staaat namelijk vermeldt in de hypotheekakte.

Een gratis advies; laat van de huuropbrengst automatisch een bedrag aan rente en aflossing bij schrijven op uw hypotheek/lening en u bent van deze zorgen verlost.

Bedenk echter dat er over de huurop bregst belasting moet betalen.Ook zal de huurwaarde forfait doorlopen en van invloed zijn op de belasting.Echter veel plezier in uw nieuwe omgeving.

groetjes.henk