Heeft iemand ervaring met het verhuizen van een huisdier naar de USA? In dit geval gaat het om een kat.
Groetjes,
Jolanda
Volgens mij niet. Enkele jaren terug is mijn zus voor twee maanden uit Amerika overgekomen met twee ( !!!) honden. Na twee maanden is zij gewoon weer met haar honden teruggegaan.
Wel natuurlijk in Amerika eerst naar de dietenarts geweest voor inentingen en in Nederland ook weer even naar de dierenarts gegaan om te kijken of alles nog klopte.
Zij vond wel dat het inchecken van de dieren in AMerika ( Was Atlanta) veel diervriendelijker en zorgvuldiger was, dan in Nederland.
Voor katten die heel gestressed zijn, geven ze iets…..mijn kat was altijd heel erg aan het miauwen in de auto. Katten in het algemeen houden niet van auto rijden.
Gedurende de reis van ruim 24 uur, heeft ze bijna niet gemiauwd en zich erg supergoed gedragen. Ik was blij dat ze met mij in de cabine mocht. Dit hangt ook af van de luchtvaart maatschappij…..met Iberia bij minder dan 5kg (inclusief mandje, die wel bepaalde afmetingen moet hebben) mag de kat mee in de cabine.
Overleg inderdaad met je dierenarts of die het nodig vind je kat iets te geven voor de reis.
Succes en laat je weten hoe het gegaan is?
Groetjes Patricia
Mijn ervaring; het was een rib uit ons lijf maar het was het meer dan waard!!!
$2000.- heeft het gekost (enkele reis), en daarbovenop nog de benodigde papieren, inentingen enz…
Toen we terug keerden hebben we besloten de kat in de VS een nieuw thuis te bieden, ze werd al wat ouder (12+) en de ruimte die ze daar had zou ze nergens meer in europa krijgen.Onze blik bleek vooruitziend; de terugreis werd vanwege de sneeuw een week uitgesteld (had ze een week op schiphol moeten blijven!), en de woning die we nu hebben ligt pal tegenover uitlaatgebied>>>king hond regeert in NL en ik ben blij dat ze hier niet door de eerste de beste ‘doet niks’ in stukken word gebeten…
Hoi,
Je begint bij de verschillende vliegmaatschappijen informatie aan te vragen, de procedures lopen ongeveer overal gelijk. Wil je op safe spelen en voor en na evt. opvang van je dier dan kies je voor KLM, ikzelf ben niet zo ‘fan’ van pensions bij luchthavens (het zijn meer dierenpakhuizen) dus ik had het zo geregeld dat iemand van een dierenpension de kat op de dag van aankomst meteen zou ophalen en opvangen.
Plm 10 weken voor vertrek (maar kijk dat nog eens na) moet je een gezondheidsverklaring van de dierenarts hebben, niet vergeten hoor.
Verder heb ik me laten verleiden tot de aankoop van een vervoers box voor de kat voor plm. 50€, wat achteraf onzin bleek, diezelfde dingen stonden in de dierenwinkel voor 17$. De exacte afmetingen die je nodig hebt vind je op verschillende websites, een stevig plastic vervoerbox met een ijzer deurtje vooraan (om drinkbakje te bevestigen) volstaat.
Het is een heel geregel.Ik keur het niet goed maar begrijp achteraf wel waarom veel mensen ertoe overgaan voor hun huisdier een ander huis te zoeken ipv het mee te laten emigreren, maar in quarantaine houden hoeft in de VS niet (meer).
Succes.Jolanda schreef:
>
> Nog bedankt voor jouw reactie.
> Kun je mij meer details laten weten over manier van vervoeren
> en bijvoorbeeld waar ik meer informatie kan krijgen? Je kunt
> dit mailen naar renejo@xs4all.nl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?