Ottawa, Tokyo of Jakarta?

• Anne-Lotte

Misschien krijg ik de luxe vanuit mijn werkgever om te kiezen in een van deze steden te gaan werken voor een periode van 4 jaar. Ben er vandaag mee overvallen en heb nog helemaal niet verder gespeurd naar meer info. We zijn een gezin met 3 kinderen 11, 4 en 2.

Iemand ervaring met een van deze steden, welke is aan te bevelen qua kwaliteit van leven, kindvriendelijkheid etc.? Graag ieders mening. Bedankt.

• Corné

Zou kiezen voor Canada.

Andere landen ken ik niet, maar Canada vond ik een zeer prettig land toen ik daar op vakantie was.

Groeten,

Corné.

www.amukela.com

• T

daar zou ik ook voor gaan, lijkt me in ieder geval een stuk gezonder qua luchtverontreiniging enzo. Bovendien is het taalprobleem ook minder groot, wat ook voor je vrouw handiger is als ze een baan wil zoeken of vrienden.

• theo

Tokio : Drukke stad, zo groot als provincie Utrecht. Weinig huizen met tuin, veel flats. Niets voor kids in mijn optiek, hoewel ik wel gezinnen met kids ken die het heerlijk vinden. Maar ja ik ga met kids ook niet hartje Amsterdam wonen.

Jakarta : Mooi weer. Wel drukkend warm. Hele mooie en sjieke buitenwijken. Huis met zwembad is betaalbaar. Wel kans op terreur dreiging. Lekker eten!!! Politiek corrupt en instabiel.

Canada : Koude winters ( 6 maanden) met veel sneuuw en erggg koud. en mooie zomers. Veel buiten activiteiten in zomer ( kamperen, hiken etc etc) en winter ( skiien, ijsvissen etc etc). Politiek stabiel en rustig!

Ik zou met kids kiezen voor Canada. Het avontuurlijke voor Indonesie. En totaal andere cultuur voor Japan.

• Cees

Ik zou met kinderen voor Canada kiezen.

Die 6 maanden koude vind ik wel meevallen. Hier (In Saskatchewan) hadden we de laatste winter echt sneeuw en vorst van December t/m April. Dit betekent dan echter niet dat je 5 maanden lang uit je verschoning vriest. We hadden in die tijd “slechts” 8 dagen die -30C haalden. De rest was ongeveer -10 t/m -20C. En in het begin en aan het einde van de winter praten we over temperaturen van rond het vriespunt.

Vergelijk de kou (in bijv Saskatchewan) echter niert met de zgn “natte” kou in Nederland. Bij -20 C sta ik hier onder een strak blauwe lucht te BBQ'en in mijn trui. Ook in Ottawa zijn de winters relatief prettig. Natuurlijk ben je blij met de lente en de zomers, maar ga aub niet denken dat de Canadese winters toppie verschrikkelijk zijn.

Verder is Canada super kind vriendelijk. Qua taal, vorrnamelijk Engels en wat Frans, sluit het ook beter aan. Sommige talen moet je echt leren. Van Engels placht men te zeggen: Het overkomt je. Kinderen zijn flexibel qua taal, maar ook voor jezelf.

Ik zou echter graag Japan en Indonesie willen zien. Wonen niet.

Cees