betalen

• ZB

Ik heb een vraag.

Iemand via via via via kent iemand via internet uit thailand. Daar gaat de vraag niet over want daar heb ik ook mijn twijfels over. Maar goed de situatie.

Deze vrouw heeft 3 nationaliteiten, waaronder nederlands. Ze is met een werkvergunning naar thailand gegaan en heeft een ticket wat geldig is tot 22 augustes.

Je raad het al 22 aug is bijna en ze wilt nu weg terug naar nederland of engeland. Naar mijn idee geen probleem. Maar niet dus. Nu wilt ze dus weg maar ze zegt dat ze 50 000 bahn nodig heeft. zelf heeft ze 20000 bahn dus 30000 bahn heeft ze nog nodig ze zegt dat dit 600 euro is.

Mijn vraag is dus klopt het dus als je nederlandse nationaliteit hebt en je zit met werkvergunning in thailand en als je naar Nederland wilt gaan moet je zoveel bahn betalen?

• Jurgen

Wat een wazig verhaal. Anyway, ik neem aan dat ze drie paspoorten heeft, niet drie nationaliteiten….. Dit is overigens al heel vreemd, dit staat NL namelijk niet meer toe…..

Als ze een nederlandse paspoort heeft, mag ze gratis en voor niets naar NL. Waar je ook ter wereld een werkvergunning hebt, maakt allemaal niets uit. Niemand die je tegenhoudt op Schiphol (tenzij je nog wat boetes hebt openstaan o.i.d.)

Wat ik vermoed, is dat iemand in Thailand haar (NL?) paspoort in bezit heeft, en deze pas teruggeeft na een betaling van zoveel Bahn's. Maar dan zal er wel meer achter steken….

Ze kan ook gewoon naar het thaise politieburo gaan, opgeven dat de paspoort is gejat /verloren en bij de NL ambassade een nieuwe aanvragen. De ambassade zou dan eventueel ook een ‘nood’ document kunnen uitgeven waarmee ze kan reizen. Ze moet wel kunnen aantonen dat ze ‘nederlands’ is…..

Ze kan natuurlijk ook met haar britse paspoort reizen naar NL. Idemdito geen probleem. Tenzij ze deze ook niet heeft……..???

Gr.

Jurgen

• ZB

ja klopt is ook een wazig verhaal. Misschien heb ik het ook wazig opgeschreven,

Maar bedankt voor je uitleg.

• Saska

Denk dat ze het geld voor de retourticket bedoeld?

Heel vreemd verhaal, zoals door Jurgen al opgeschreven, ze kan met alle paspoorten binnenkomen.

Dubbelen Nationaliteit kan nog wel voor Nederland als ze bv uit Nederlandse ouders in het buitenland geboren is, maar dan moet er (geloof) voor 28 e jaar een keuze gemaakt worden.

• Michael

Sorry, maar dit verhaal klopt niet.

Als ze een Nederlandse nationaliteit heeft dan kan ze zonder problemen naar Nederland komen. (Het verhaal is ook makkelijk te verifieren bij de ambassade/consulaat in dat land).

Dit via via via via, van het internet, klinkt ook niet erg solide.

Ik zou als ik die persoon was maar mijn hand op de knip houden.