Wij willen naar Spanje, maar waar beginnen we?

• Ronald

Na lang overwegen, denken, praten enz. hebben wij besloten om samen met onze 4 kinderen de grote stap te gaan nemen en een lang gekoesterde droom te gaan verwezenlijken, emigreren naar Spanje, en het liefst naar de Costa Blanca.

Maar het nemen van een beslissing is natuurlijk 1, nu moet ook stap 2 gezet worden. Uitzoeken hoe alles werkt, waarop letten, school voor de kinderen en natuurlijk werk. Mijn vrouw heeft een kleine maar drukke kapsalon en zou dit het liefst in Spanje weer opzetten en ikzelf heb een klein makelaarskantoor en ook hier geldt hetzelfde, opnieuw opzetten of bij een makelaar gaan werken. Er moet woonruimte worden gezocht en dit mag best op huurbasis, maar waar gaan we beginnen? Daarom hopen wij via dit forum met mensen in contact te komen die ons kunnen en willen helpen om onze droom te verwezenlijken of ons in ieder geval de juiste kant op kunnen sturen.

Dus alle tips, opmerkingen en suggesties zijn van harte welkom.

Met vriendelijke groet,

Ronald

• Joke.

Ik neem aan dat jullie er al een keer geweest zijn.

Dat je ook ongeveer weet waar je wilt werken, wonen, je kinderen op school.

Hoe zit het met marktonderzoek?

Ik denk aan : is er behoefte aan een kapper/makelaar?

Op welke groep gaan jullie je richten: nederlanders of de spanjolen?

Voor ons was het eerste: werk en daarna kwam de rest wel.

En dat alles goed geregeld was voor de kinderen, dat vonden wij belangrijk.

De school, wat er aan vrijetijdsactiviteiten te doen was, enz.

Gaan ze er naar een spaanse of internationale school?

Wij hebben eerst anderhalf jaar een huis gehuurd, in het dorp.

Daarna hebben we pas een huis gekocht.

We wisten toen dat we er wilden blijven en waar we op moesten letten om “happy” te zijn.

Tja, hoever ben je zelf al?

Joke.

• Ruud

Hoi Ronald.

Kijk eens op www.hetroerom.com. Dat is een emigratie-site voor mensen die naar Spanje willen emigreren.

Deze site is opgezet juist door mensen die dat gedaan hebben.

Succes

Ruud

www.casa-conchas.nl

• Pat

Hoi Ronald,

surf eens naar Spanjeforum.nl. Er staat een schat aan informatie op met de meest uiteenlopende meningen en ideeën. Ik verwittig je wel ervan dat je soms tussen de obstakels door moet surfen maar dat is nu eenmaal zo op dat forum.

Als je de ´iets minder geslaagde zoekfunctie´ gebruikt krijg je heel veel antwoorden op je vragen.

Pat

• Pat

Sorry, ik zie net dat je de weg al gevonden hebt

Pat

• Maaike Hummel

Kapsalon HAIRPOINT

Nederlandse kapsalon in Guardamar del Segura

Speciale aanbieding:

Knippen tijdens de Siësta-tijd van 14.00-17.00 uur €7,50

Knippen dames/ heren € 10,00

Wassen, knippen € 12,50

Tondeuse € 7,50

Knippen kind t/m 12 jr. € 7,50

Highlights v.a. € 10,00

Spoeling v.a. € 22,50

Verven v.a. € 25,00

Spoeling + Highlights v.a. € 32,50

Verven + Highlights v.a. € 35,00

Permanent + knippen v.a. € 45,00

Openingstijden:

Maandag-vrijdag van 10.00-19.00 uur, afspraak wordt aanbevolen. Op zaterdag van 10-17 uur alleen op afspraak.

Calle de Mediterráneo 1, Local Bajo B, 03140 Guardamar del Segura (Alicante), in dezelfde straat en schuin tegenover de Lidl en Mercadona.. Telefoon: 644 112 122/ 644 112 123 email:kapsalonhairpoint@hotmail.com

• Marcel W

Hoi,

Kijk eens op http://www.emigreermagazine.nl daar staan een aantal verhalen over spanje en je kunt er van alles vinden over emigreren!

Succes!

Marcel

• axel

Werkloosheid in Nederland 5%, in Spanje meer dan 20%, dus tel uit je winst. De kans dat je daar aan de bak komt is bijna nihil. Emigreren naar sommige landen is enkel lonend als je van een pensioen geniet en/of een eigen zaak hebt althans als die een beetje loopt en als je goed Spaans spreekt.

• Juan Martin

Stap 1: Leer Spaans. Weet je zeker dat je nu naar Spanje wilt… er is absoluut geen werk (daarom zit ik nu weer in NL)

• Magreet Spoor

Als je naar Spanje wil, kan het onderstaande een optie zijn,

Je kunt op deze wijze je eigen inkomen verdienen,

Te koop in Spanje,Extremadura, regio Caceres

Finca =Casa Rural=Kleine camping en B&B,

3 ha, ( 30.000 m2 )

Vraagprijs 375.000 euro kosten koper

Meer weten, foto's/website enz op aanvraag,

Reageer aub als u over voldoende eigen vermogen beschikt.

e-mail: voor info: magreet.spoor@gmail.com

of via 0034 616 219 381 NL gesproken.