Ik woon nu zo´n anderhalf jaar in Spanje, en ik wil graag een maand of 2, 3 naar Ierland om het land te leren kennen, en mijn Engels te verbeteren. Ik heb hier een baan met een vast contract, en de bedoeling is om een onbetaald verlof aan te vragen voor een aantal maanden. Aangezien ik dan ook een periode zonder inkomsten zit, zat ik te denken om dan een baantje in Ierland te zoeken voor zo´n 2 á 3 maanden. Je moet dan dus wel eerst het sofinummer aanvragen, wat ongetwijfeld een tijdje kost? Verder lijkt het mij moeilijk om werk te vinden voor zo een korte tijd, zeker omdat mijn Engels dus niet heel goed is (ik kan me wel prima verstaanbaar maken), ik spreek wel vloeiend Nederlands en Spaans.
Heeft iemand ervaringen met het naar een ander land gaan voor een dergelijke korte periode, en wie kan me wat vertellen over de aanvraagtijd van het sofinummer, en de (on)mogelijkheden om een baan te vinden voor zo´n korte tijd?
Ik weet dat er ook een Ierland prikbord is, maar deze vraag kan ook voor een ander land ingevuld worden, vandaar dat ik hem hier neergezet heb.
Alvast bedankt!
Femke