emigratie

• JP Massy

Ik ben serieus van plan om Nederland te verlaten. Emigreren dus!

Land is nog niet helemaal duidelijk. Wie kan mij helpen met praktische tips waar ik allemaal mee te maken kom? Van A tot Z svp. Websites; boekjes/folders; instanties etc. Belangrijk vind ik te weten wat ik moet doen om mijn wao uitkering en ziektekosten verzekering te behouden.

Alle reacties zijn van harte welkom.

Met vriendelijke dank,

Peter Massy

• K

Als je Nederland gaat verlaten kun je je wao uitkering en ziektekosten verzekering wel vergeten want die kun je alleen hebben als je in Nederland woont. Sorry.

• Tjeerd

En terecht!

Grote jongens staan op eigen benen.

• Saska

Of het moet het laatste jaar veranderd zijn maar een WAO uitkering kun je wel meenemen.

Wat ik mij wel afvraag JP is wat je in dat andere land gaat doen? ik neem aan omdat je een WAO uitkering hebt je niet kan werken, of genees je ineens wonderbaarlijk als je onder het oog van het Nederlandse volk weg bent?

Hangmat op een wit strand??? (met behoud van uitkering)

• aukje

http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=22699

• Niels

Hoi!

Ene Freek heeft enige weken terig op dit prokbord onder de titel “Emigreren naar Tunesie” dezelfde vraag gesteld. Misschien heb je iets aan de reacties op zijn bericht.

Succes! Laat je niet van de wijs brengen

• svb

JP Massy schreef:

>

> Ik ben serieus van plan om Nederland te verlaten. Emigreren

> dus!

> Land is nog niet helemaal duidelijk. Wie kan mij helpen met

> praktische tips waar ik allemaal mee te maken kom? Van A tot

> Z svp. Websites; boekjes/folders; instanties etc. Belangrijk

> vind ik te weten wat ik moet doen om mijn wao uitkering en

> ziektekosten verzekering te behouden.

> Alle reacties zijn van harte welkom.

>

> Met vriendelijke dank,

> Peter Massy

Gewoon kijken op de website van de SVB met welke landen Nederland verdragen over WAO -controle e.d. heeft gesloten. Dat is met alle beschaafde Europese landen, USA, Canada, NZ, Australia, maar ook Turkije en Marokko.

Gewoon belletje svb en je weet 't.

Je kunt ook een uitkering aanvragen bij het NMI, kijk op hun website.