EMIGRATIE AOW ARGENTINIE

• Richard

IK ZOEK INFO OVER DE GEVOLGEN VAN DE AOW NA EMIGRATIE

EN DE GEVOLGEN VAN HET ZIEKENONDS NA EMIGRATIE.

HET BETREFT EMIGRATIE NAAR ARGENTINIE

BEDANKT!!!

R.

• Pat

Hoe het exact zit met je AOW uitkering weet ik niet maar ik zou gewoon contact nemen met de uitbetalende instantie. Ik weet wel dat je 1 keer per jaar een bewijs van leven moet afleveren. Dit bewijs kan opgemaakt worden op de ambassade of het consulaat of, als ik me niet vergis, door een notaris.

Ook voor de ziektewet kan je best contact opnemen met de bevoegde diensten. Het is namelijk belangrijk om weten of er overeenkomsten bestaan tussen AR en NL.

Een adres waar ze je misschien kunnen helpen is de Nederlandse ambassade in BsAs. Voor de website kijk je gewoon even op Google.

Waar wil je je trouwens vestigen in AR??

Pat

• Denise

Voor de AOW kijk eens op de site van de SVB, hier staat precies beschreven welke landen zo'n verdrag hebben met Nederland.

• eric

Hoi,

Elk jaar dat je uit Nederland weg bent verlies je een aantal procenten van je Aow. (ik dacht twee procent per jaar), dus 5 jaar weg is 10 % minder AOW. Je kunt dit opvangen door premie in het buitenland te gaan betalen, maar dit is erg duur en dat moet je al geregeld hebben binnen een bepaalde tijd nadat of voordat je vertrekt. Ziekenfonds is per land verschillend.

Hoe ze dit (de AOW) nagaan als je 65 wordt weet ik niet. Het kan volgens mij alleen nagegaan worden als je je ook daadwerkelijk uit Nederlnad hebt uitgeschreven en geregistreerd staat als emigrant. (in Den Haag).

E

• jimmy

He Richard

So, moving from the US to Argentine? Don’t like it anymore? Hope your doing it the legal way! (No paper marriage or other bullshit stuff!) Myself, living in France, wanne move too, what you think about Thailand?

jimmy

• Richard

JIMMY,

IK BLIJF IN DE US WONEN.

DE VRAAG WAS VOOR MIJN MOEDER BEDOELD

IK HEB DE PENSIOENGERECHTIGDE LEEFTIJD NOG LANG NIET BEREIKT!

IK WILDE DE VRAAGSTELLING ZO SIMPEL MOGELIJK HOUDEN.

En weet je over legal of niet legal emigreren.

Soms word je gedwongen om een slechte keuze te maken die niet altijd precies volgens het boekje gaat. Ik heb een aantal vrienden die een paper marriage hebben. Ze werken keihard betalen belasting en proberen alles om een goede inwoner van de USA te zijn. Soms heiligt het doel de middelen zolang het doel nobel en eervol is heb ik er geen problemen mee.

Thailand ken ik niet. Maar je harde EURO zal je zeker ver brengen daar.

• Richard

Thanx Pat

• Richard

Thanx Denise

• Richard

De AOW korting ken ik, daar heb ik zelf waarschijnlijk mee te maken als ik me uitschrijf. De vraag was voor mijn MA die al in de AOW zit.

Thanx Eric

• Pat

En waar plant je moeder zich te vestigen?

Pat