Ik hou het niet langer vol!!!

• Urubu

ik wil weg uit dit land! ik haat het om elke dag weer te moeten gaan werken voor die ellendige rot centen en mijn baas maar zeggen : “ je heb best een goed loon hier bij ons” tja in vergelijking met een arm land ja.

Ik wil in een land gaan wonen en werken en toch van het leven genieten en niet zo als hier alleen maar werken om rekeningen te betalen.IK word gek als ik tot mijn 65ste dat werk moet blijven doen!!!!!!!!!!!!

• Goh

Tot ziens !!

• Pat

En in welk land denk je te kunnen gaan werken zonder rekeningen te betalen, met een 40-urige werkweek, ATV, betaalde overuren, 30 dagen betaalde vakantie, betaalde ziektewet, pensioen op je 65, met genoeg geld om 2 keer per jaar op vakantie te gaan. Laat het even weten op dit forum als je dat land gevonden hebt, kandidaten genoeg om je te volgen.

Emigreren om de verkeerde redenen is voor velen al zeer slecht afgelopen…en emigreren omdat je het beu bent om te werken om rekeningen te betalen is één van die verkeerde redenen.

Succes met je zoektocht.

Pat

• sonja

Vanuit Australie kan ik dat zeker bevestigen: iedereen werkt zich hier helemaal rot voor zeer lage lonen, weinig sociale zekerheid en met de afstanden die je hier moet afleggen om ergens te komen blijft er maar heel weinig tijd over voor leuke dingen. Het is gewoon weer een keuze die je maakt. Wij reizen nu anderhalf uur per dag over een weg door de bossen, in plaats van anderhalf uur in de file van Eindhoven naar Tilburg en terug. Zelfde problemen, andere omgeving.

• Stippel

Ga eens goed zoeken naar een andere baan, da's altijd nog makkelijker dan naar 'n andere baan, ander huis, ander land, andere taal, andere vrienden, andere verzekering, ander salaris, andere winkels etc.

Krijg zo langzaamaan het idee dat heel veel mensen terug willen naar de jacht en de visvangst. Misschien kun je ergens in 'n bos in de Oeral terecht? Dat bedoel ik niet cynisch….

Het is JOUW leven, maak er wat van!

• Goh

ik wil toch nog ff meer schrijven dan alleen tot ziens ;-) :

Ga eens kijken wat en waarvoor je allemaal betaald. Neem je hele financiële huishouding eens door, waar geef je allemaal geld aan uit?

Als je daar mee begint, en gaat schrappen / bezuinigen op dingen die niet écht nodig zijn hou je waarschijnlijk geld over om de dingen te doen je écht leuk vindt.

Het leven is keuzes maken en prioriteiten stellen. Neem de hele zooi maar eens door, kijk wat je moet betalen, daar kom je niet onderuit maar er zal ook veel bijzitten waar je over na kan denken of dat wel zo belangrijk is voor jou.

Daarnaast kan je ook altijd nog een andere baan gaan zoeken of weer een studie oppakken om eventueel een ander vak te gaan leren. Je hebt het stuur van je eigen leven in handen: nu nog ff de goede richting oprijden!

:+

• Niels

Je bent vrij om in elk land van de EU werk te zoeken.

• Richard

Zoals al is opgemerkt. In ieder land heb je te maken met rekeningen en burokratie en een baas die niet je vriend is. En zelfs als free lancer/eigen baas heb je zeikende klanten en niet betalende klanten. As jouw kwaliteit van leven je niet aanstaat dan heb je het zelf in de hand dit te veranderen.. Emigreren is zwaarder dan je denkt. Zo te zien ben je niet happy met je baan nou begin daar dan mee.