Eigen huis verhuren en hypotheekverstrekker/belasting?

• Noesh

Heel graag zou ik in contact willen komen met mensen die hun eigen woning in Nederland verhuren terwijl ze zelf in het buitenland zitten…

Waar ik naar benieuwd ben:

* Hoe heb je het met je hypotheek vertrekker geregeld?

* Hoe met de belasting?

* Via welke weg een huurder gevonden?

Hoop wat te horen.

Vr.gr.

Anoesh

• Stippel

Hoi,

Hebben wij ‘n tijdje gedaan. De hypotheekverstrekker deed er niet moeilijk over, maar je moet ’t wel melden (en zeggen dat het voor tijdelijk is, anders wordt het een ander verhaal). Verhuurd hebben wij via 'n tussenpersoon/makelaar die uiteindelijk toch niet zo goed beviel.

Na 1 jaar hebben we 't huis verkocht.

• chantal

Wij hebben het gedaan. We hebben de geldverstrekker niet ingelicht. Advies is overigens om het wel te doen hoor :) De ene bank doet er moeilijker over dan de ander, en de onze wil het absoluut niet. Zolang de hypotheekrente betaald wordt: wat niet weet, wat niet deert.

Wij hebben ons huis verhuurd via Rotsvast, een bemiddelingsburo. Dat is ons heel goed bevallen. Hmm, ik zie dat ik een beetje laat reageer, maar misschien heb je er nog wat aan.

• frans

Beste her/mevrouw, wie was uw hypothekverstrekker die daar moeilijk over deed, over het verhuren bedoel ik ?

• frans

Beste Stippel, wil ook verhuren, maar welke hypotheekverstrekker hadden jullie die dat toeliet ?