(gay) huwelijk in VS

• roel

Bravo Cees, en daar komt nog bij dat ze ons geholpen hebben in 1945, anders spraken we nu Duits, maar ook dat heeft iedereen al vergeten!

(aan de andere kant, als ze ons niet hadden geholpen, hadden we nu misschien niet zoveel problemen met buitenlanders en homo’s!)

• Cees

Als we naar Nederland kijken t.a.v. vreemdelingen moeten we uitkijken dat we het vluchtelingen beleid niet over dezelfde kam halen als het immigratie beleid. Waar nederland een wellicht soepel vluchtelingen beleid voert, heeft het daarnaast een uiterst streng immigratiebeleid. Er zijn wat dat betreft heel veel schrijnende gevallen van Nederlanders die proberen een buitenlandse partner naar binnen te krijgen.

Problemen met homo's? Denk het niet. Het probleem is zo groot als we het zelf willen maken. Ik heb geen problemen met homo's als mens. Ik heb persoonlijk wel problemen met homosexualiteit als zodanig, maar daar ging de discussie niet over.

Kijkend naar steeds meer gelijke (relatie) rechten voor homo's en hetero's is dat iets wat we steeds vaker zullen tegenkomen. De landen die daar inmiddels de wetgeving op aangepast hebben zullen daarin echt niet uniek blijven tot in lengte van dagen.

Sommige van mijn vrienden zijn homosexueel, maar daarbij is er acceptatie voor elkaars standpunten, zonder dat die standpunten een wig vormen tussen het intermenselijk contact.