Maleisie

• mieke

Hoi!

Mijn vriend en ik zitten er over na te denken om te emigreren naar Maleisie. Ik geloof alleen dat het als buitenlander niet makkelijk is om daar een eigen bedrijf te starten. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hier meer over???

Groetjes Mieke

• Denise

Hallo Mieke,

Kijk eens op het prikbord van maleisie.startpagina.nl. Daar is al een heleboel informatie te vinden.

Ik wil je vast een tip meegeven. Klam je niet teveel vast aan je idealen, vooral niet in Maleisië. Wij zijn er zelf 5 jaar mee bezig geweest, nog zonder enkel resultaat.

Suc6 met je zoektocht.

• mieke

Hoi Denise,

Bedankt voor je info! Ik heb er inderdaad al een beetje zitten kijken.

Mag ik vragen wat jullie daar wilde opzetten? En hebben jullie nog verdere plannen

om te emigreren?

Groetjes Mieke

• Denise

Wel Mieke ik denk dat de droom Maleisie altijd zal blijven bestaan. Maar ik denk dat dat pas gebeurt met het “Malaysia second home programm”. Wij hadden nog geen vaste plannen, achteraf gezien gelukkig, maar het idee was er om er een klein hotel cq bed and breakfast op te zetten op Langkawi.

Heeft die marco toch gelijk gehad met “de meeste dromen zijn bedrog” ;)

Suc6 met je verdere speurwerk en mocht het toch lukken laat eens wat horen.

• Peter

3 jaar geleden de boel in NL verkocht en vertrokken naar Australie. Resident visum op zak, maar Australie beviel op korte termijn niet zo (ga wel weer terug) en ben zonder vaste plannen terecht gekomen in Thailand en daar een baan gekregen…..

Kom regelmatig in Maleisie, vorige maand kreeg ik op de Perhentian eilanden een baan aangeboden als dive master. Dat soort werk is relatief makkelijk te krijgen.

Ik weet niet precies hoe de regelgeving in Maleisie is wil je iets ondernemen, maar hier in Thailand is het relatief makkelijk. Zal min of meer wel gelijk zijn in Maleisie. Je zet een company op (limeted company = BV), neemt minderheidsbelang in de company met 49% aandelen met preferent stemrecht (dan wordt je company niet gezien als foreign), het is een beetje omzeilen van de wetgeving maar op zich levert dit geen problemen op, je wordt directeur en werknemer in deze Thaise of in jouw geval Malesiese company, je bent dan als buitenlander in dienst van je company en kan een business visum en een werkvergunning aanvragen. Voor max 2000 euro ben je klaar. Dan kan je beginnen en je onderneemt via deze company als juridische entiteit… Beware, ‘investeer geen geld dat je niet kan verliezen’. Je moet hier altijd oppassen en van wat ik van andere buitenlanders wel eens zie is dat het is makkelijk hier een klein foruin te maken - door een groot fortuin mee te brengen..

De regelgeving om te ondernemen is erg eenvoudig hier (heb je een company), niet dat je overal een diploma of vergunning voor moet aanvragen met alle red tape van dien.

Leven is goedkoop in Azie, geen rekeningen, geen vaste lasten en verplichtingen. Als je wat geld hebt red je het zo een jaar en dan komt zeker wat op je pad…

Wil je alle zekerheid en garanties zal het waarschijnlijk wel een droom blijven. Is een beetje wat je te verliezen hebt in NL en wilt riskeren.

• Boris

Bericht gewijzigd omdat het bericht van hans verwijderd is.

• bruintje de grosse teddybeer

FORAisme en fascisme liggen heel dicht bij elkaar , alleen FORAisten zijn nog geen bedreiging omdat ze het achter hun PC houden

Maar in Azië zijn er niet voor niets al demonstraties tegen de gevaren van internet forums

http://www.youtube.com/watch?v=mbC7hZJrp3I

• Boris

Jij zou allang in je bed liggen.

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/13967348/beter-infantilisme-dan-foraisme#msg-13967348

• Intensivering Thema en aktiviteit en door selectie het FORAisme als eerste dood geselecteerd. Hans

ik ben nog even iets aan het uitzoeken en ben niet zoals jou dat ie maar op zijn bed kan liggen waneer die dat zo graag wil.

Ik hoop de jou uitkerende instantie je ook eens aan het werk schopt want vanuit je luie stoel achter de pc mensen lastig vallen moet eens afgelopen zijn .

Ik moet morgen alle sklaar hebben staan voor dat ik de auto/brommobiel in stap.

Jij kan je nest in waneer je wil .

ik moet daar tijd voor maken.

jij kan daar tijd voor nemen.

Met dank aan jan modaal die de helft van zijn over uren kwijt is aan de belasting om niksnutten als jouw te betalen.

maar des ondanks is het werken met de fauna en zo, veel leuker dan op bed liggen .Het is maar dat je het als mens nodig heb.om zoveel uren te slapen dagelijks anders flikkerde ik het bed allang bij het grof vuil

• Boris

Doe de groeten aan bruintje de grosse teddybeer.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.