Wat ik haat aan Australië

• Koen

Ik ben zes jaar geleden geëmigreerd naar Australië, maar heb er inmiddels goed de balen van. Wat ik vooral haat is dat te laat komen van Australiërs bij vergaderingen. Je plant een vergadering voor 10.00 en pas om 10.15 komt de eerste binnenkakken. Afschuwelijk! En dan tijdens de vergadering is het ook raak. Australiërs zijn zulke ongelofelijke ouwehoeren. Ze zwammen aan één stuk door over niets. Het zijn in dat opzicht net vrouwen. En het gevolg is dan weer dat de vergadering gigantisch uitloopt. Soms verlang ik best terug naar Nederland waar de mannen échte mannen waren en vergaderingen gewoon binnen de daarvoor gereserveerde tijd afgerond konden worden.

Koen

• Cerise

Ja,maar in tegenstelling tot Australie zijn ze hier weer zwaar gestresst want er wordt om de 10 minuten om het horloge gekeken ??

Ik begrijp dat dit slechts een kleinigheid is Koen,maar kijk ook eens naar de andere kant van deze aardkloot……………..>>>>

Nederland-Europa:Alles snel snel snel , daarom krijg je hier zo snel van die rimpels….werken,snel naar binnen want om 6 uur moet het eten om tafel (nee niet om om kwart over 6 dat is te laat )even naar voetbal op tv kijken,en dan snel oogjes dicht want de wekker loopt stipt om 7 uur weer af,om vervolgens weeer dezelfde cyclus te doorlopen van maandag tot en met vrijdag,kolere wat een leven ………………….niet vreemd dat mensen bijvoorbeeld in de Cariben en Latijns Amerika vaak 90+ worden…….in tegenstelling tot het gestresste Europa,wat alleen maar kan graaien.

Succes.

• Joke.

Nou, dan zullen heel veel landen voor je afvallen om het er naar je zin te hebben.

De noren vinden een kwartier te laat komen ook heel normaal.

Niet alleen met vergaderingen, maar ook bij visite,sporten,/trainen,seremonien en noem maar op.

En als het aan de gang is, wordt het ook verstoort………..door mobieltjes,jankende kinderen,tassen met papieren die nog op de gang staat,enz.

En overal moet er gezelligheid zijn…….dat wilt zeggen, koffie met broodjes en taart.

Mensen die om hun lijn willen denken…….niet naar Noorwegen komen.

Want je wordt geacht ook te bakken/maken/nee te nemen en e beleefdheid te hebben om er ook van te eten.

Joke.

• Thijs

Australiërs leven gewoon veel relaxter! Dat is ook de reden dat veel mensen er naar toe emigreren. Dus laat je NL mentaliteit los, en pas je aan. Dan geniet je veel meer en heb je minder last van stress….

• Tjeerd

En vergader eens wat minder :)

Las van de week een bericht in de krant dat ambtenaren in NL 70% van hun tijd besteden aan vergaderingen…..

Zit zelf in het bedrijfsleven, maar ook daar word veuls te veul geluld.

Al die uren gelul komen uiteindelijk wel in de kostprijs van je product.

Het vervelende is dat dit verborgen kosten zijn, maar hoe je het ook went of keert, je klant zal het betalen…..tenzij hij een betere aanbieding krijgt van een leverancier die minder tijd besteed aan lullen.

Dan kan jij vervolgens weer een vergadering beleggen om uit te vinden waarom je die order hebt gemist… :):)

Kortom…..waar ook ter wereld: Poets eens wat meer en @!#$ us wat minder!

• Math

Wat zeur je nou toch man. Als je een meeting om 10 uur plant, en je weet dat iedereen een kwartier te laat is, plan je die meeting toch gewoon om 9.45 uur. Snap niet dat je daar 6 jaar over doet en nog geen oplossing hebt voor het probleem.

Daarbij, ik durf te wedden dat je nog nooit een vergadering hebt meegemaakt met een van onze multi nationals. Ook daar wordt tot het gaatje geouwehoerd. Gaat vaak helemaal nergens over.

Ik woon in het zuiden van Nederland. Het Limburgse kwartiertje en het Brabantse kwartiertje is hier net zo ingeburgerd als in Australie, of zoals in Noorwegen, Belgie en al die andere streken waar ik beroepshalve ben geweest.

Flauwekul Koen om dat op te hangen aan een heel land. Als je je werkelijk zo ergert, moet je snel weer terug komen, de zon de zon laten en hier in het calvinistische Nederland lekker op tijd vergaderen zonder mierenneukerij en muggen zifterij. Kun je helemaal gratis een burn out oplopen van hier tot Melbourne waar je vervolgens die zelfde Australiers weer tegenkomt die een kwartier over tijd zijn. Het kan verkeren……………….

• Stippel

Ik moet zo lachen… Bij ons zijn het juist de kerels die tijdens de vergaderingen zichzelf ontzettend graag horen praten en de vrouwen die zo iets hebben van: Ja, en dus wat gaan we doen?!? En da's toch echt in Nederland. Hier (in Brabant) begint de gemiddelde vergadering ook 'n kwartier te laat, dus daar had je niet zo ver voor weg gehoeven!

• Maartje

Math helemaal gelijk ik werk bij een van de grootste multinationals in Brabant en

daar is iedereen minimaal een kwartier te laat inclusief de rotterdamse baas

die het vrij snel overnam, heel de dag vergaderen en gezever en ik maar plannen

in de agenda om hem weer even voor een ander vergaderingetje vrij te krijgen.

Mijn baas gaat dan liever op zakenreis want dan is hij van het gelul af hahahaha.

Je bent hier zeker al lang niet geweest met die files en burn outjes op de kantoren

mijn advies wegblijven en inderdaad om 9:45 afspreken zijn ze er om 10:00 !!!

• Maartje

Koen je ziet het wel denk maar aan Brabant als ze weer eens te laat komen

• Miriam & Corné

Is als je iets afspreekt men niet stipt op tijd komt, maar gewoon een 1/2 uur later ofzo. Eerst lekker beppen over vanalles en nog wat :)

Kortom heerlijk relaxt allemaal!

Groetjes,.

Corné.

www.amukela.com