Huis aanhouden

• Winnie

Heeft iemand ervaring met naar het buitenland verhuizen en tijdelijk je huis in Nederland aanhouden???

We willen graag weg maar ik ben bang dat ik heimwee krijg, dat het tegenvalt enz enz (je kent het wel allemaal onzekerheden waar je nu mee zit in het overgeregeld nederland) en daarom wil ik tijdelijk ons huis nog aanhouden zodat ik altijd nog een weg terug heb.

Zijn er mensen die dit gevoel ook hebben, of die ook in het begin hun huis hebben aangehouden???

• Puk

Wij hebben ons huis ook aangehouden toen wij naar het buitenland vertrokken, maar achteraf zouden wij dat niet meer doen. Je staat nog met 1 been in NL terwijl bij een emigratie je toch juist moet proberen om afstand te nemen en bovendien vonden wij het ook een zorg op afstand. Als er iets met het huis gebeurt, ben je niet ter plekke. Ik zou het huis verkopen en met het geld wat uit de verkoop overblijft zou ik een nieuwe start in het buitenland maken. Mocht het tegenvallen in het buitenland, kun je altijd terugkomen en gaan huren. Je weet dan ook niet waar je terecht gaat komen omdat je niet weet waar je gaat werken (althans, dat lijkt me zo).

Hou er rekening mee dat een emigratie altijd moeilijk kan zijn in het begin. Je moet helemaal overnieuw beginnen. Ik zou het zeker een kans geven en er niet vanuit gaan dat je heimwee krijgt. Dan kun je maar beter lekker veilig in NL blijven.

Succes ermee!

Groetjes, Puk

• Pat

Als het de eerste keer naar het buitenland is, zou ik zeker niet alle bruggen opblazen en…wat is 1 jaar. Je hebt vast wel iemand van de familie die regelmatig een kijkje kan gaan nemen. In elk geval is iedereen verschillend, maar vermits je zelf bang bent om heimwee te krijgen, lijkt het me eerder zo dat je al heimwee hebt terwijl je nog niet weg bent. Vergeet in elk geval niet dat emigreren GEEN verlengde vakantie is…succes

Pat

• Stippel

Wij hebben ons huis ‘n jaar aangehouden en daarna verkocht (omdat we toen zeker wisten dat we nooit meer terug naar de randstad wilden). Het gaf toch nog aardig wat sores in ’t buitenland hoewel we ‘t via ’n beheerder verhuurd hadden. Onze emigratie was tijdelijk, dus de opbrengst hebben we vastgezet om er bij terugkeer in NL weer 'n huis van te kopen (ahum, de bodem…).

Houd er rekening mee dat er als je bij evt. terugkeer moet gaan huren, lange wachttijden kunnen zijn, zelfs in ons dorp al meer dan 2 jaar.

Gun jezelf minstens 'n jaar om te wennen in je nieuwe land.

Succes!

Stippel.

• Winnie

Bedankt voor alle informatie,

Ik heb deze vraag gesteld omd. we 2 jaar geleden een jaar lang de wereld zijn rondgereisd, waarbij we ons huis hebben aangehouden. tijdens deze reis is er wel een moment geweest dat ik graag terug wilde naar huis. En toen ik na een jaar reizen weer terug in mijn huisje was, voelde dat heerlijk. Nu kan het ook komen omd. een jaar lang uit je rugzak leven iets anders is dan ergens wonen met je eigen spullen om je heen. vandaar dat ik dacht/denk dat ik er goed aan doe om ons huis nog ff aan te houden. Mijn man denkt hier anders over hij heeft meer zoiets van “gaan met die banaan” hij kan beter alles achter zich laten en opnieuw beginnen, hij heeft daarbij ook ervaring met in het buitenland wonen. En natuurlijk financieel denkt hij dat het niet haalbaar is. Ik ben daarintegen toch nog meer alles op safe willen spelen.

Gr. Winnie

• patries

Ik heb mijn huis verhuurd zonder problemen, ook voor het geval dat. En nu ben ik het aan het verkopen. Ik wilde ook niet al mijn schepen achter mij verbranden als het niet zou bevallen…..en zomaar effe iets huren kan in nederland gewoonweg niet.

Probeer een betrouwbare huurder te vinden.

Succes patries

• nathalie

Wij hebben ons bij vertrek uit NL laten inschrijven bij het woningbouwbedrijf.

Als postadres hebben we een adres van familie gebruikt en elk jaar scannen zij

een formulier door dat wij moeten tekenen. Zo verlengen wij onze inschrijving steeds met een jaar. Wij zitten hier nu ruim 1,5 jaar en mochten we terug willen dan zal het niet zo heel lang duren eer we een huis kunnen huren.

Misschien een optie?