afentoe werken in holland

• pardoes

Hallo allemaal,

ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met het bv tijdelijk werken in Nederland om daarna weer terug te gaan naar emigratie land.

mijn plan is om mijn verblijf in Indonesie te bekostigen met af en toe werken in Nederland, mocht dat nodig zijn.

zou graag willen weten hoe je dat met de belasting regelt, heb ooit gehoord dat als je niet meer verdient dan een x bedrag je geen belasting zou hoeven te betalen.

zou het zo zijn dat je dan toch een permanentadres in Nederland moet behouden (dus niet echt emigreert)

ben heel benieuwd of er mensen zijn met ervaringen.

zie mijn website www.rumahpardoes.nl

• Anoniem

Ik heb je website even bekeken, het ziet er prima uit.

Maar die tarieven zijn niet erg Indonesisch.

Ik heb in vergelijkbare accommodaties gebruik gemaakt in Indonesië voor nog geen vierde van het bedrag wat er op jullie site vermeld staat, of nog lager zelfs.

Als het je lukt je accommodaties te verhuren voor die prijzen, dan hoef je echt niet terug naar Nederland om daar te gaan werken.

• Ruud

Hallo,

Wij wonen in Portugal.

Onlangs is mijn vrouw 4 weken naar NL terug gegaan om te werken.

Volgend jaar moeten we die inkomsten hier in Portugal aangeven, maar aangezien het belastingtarief in NL hoger is dan hier in Portugal heeft dat geen gevolgen.

Was het tarief hier in PT hoger geweest dan moeten we het verschil aan belasting bijbetalen.

Ruud

www.casa-conchas.nl

• pardoes

hallo Ruud,

dus als ik het goed begrijp heeft ze geen inkomstenbelasting betaald

hoe komt het dat haar inkomsten onder Portugese belasting vallen?

bij mijn weten moet ik al mijn inkomsten opgeven aan de Nederlandse overheid en daar ook belasting over betalen.

heeft portugal een bepaalt verdrag met Nederland soms?

groetjes

janna

• Ruud

Hoi Pardoes,

Over de in NL verdiende inkomsten betalen we je natuurlijk loonheffing (loonbelasting) en als er de jaarlijkse aangifte gedaan moet worden, betalen we de inkomstenbelasting waar de loonheffing mee wordt verrekend (De bekende belastingaanslag). Dit is voor alle Nederlands het zelfde systeem.

In Portugal moeten we dan de inkomsten opgeven met daarbij de betaalde loonheffing/inkomstenbelasting. Eigenlijk de gegevens van de aanslag opgeven dus.

Daarna gaat dus het verhaal van mijn vorige posting in werking.

Er is wel een belastingverdrag tussen NL en Portugal, maar dat is in dit verhala niet van toepassing.

Ruud

• Ruud

PS, sorry voor de late reactie.

Ruud