Hoi,
ik weet niet zo goed of dit op dit prikbord wel op zijn plaats staat, omdat ik niet wil emigreren, maar gewoon een tijd weg wil gaan.
Ik hoop dat iemand mij toch wil helpen, ik vind het zo moeilijk om te besluiten waar ik naar toe wil en wat ik dan zal gaan doen.
Ik heb er over nagedacht om een TEFL cursus (teaching English as a foreign language) te gaan doen, maar als ik bij vacaturebanken kijk zie ik dat er overal om een academische titel wordt gevraagd, die ik niet heb. Ondanks dat ze op de site van teflonline zeggen dat je aan dat diploma van hun voldoende hebt.
Maar goed, ik denk dat ik dat dan laat varen. Wat ik wel wil weet ik gewoon echt niet, het enige wat ik weet is dat ik een ongeveer een jaar weg wil gaan.
Ik wil niet naar een land waar het warmer is dan 25 graden, niet naar een land waar het onveilig voor een meisje alleen is, en ook niet naar een land met veel armoede of een plek als Llorret de Mar (met veel uitgaansjeugd).
Wie heeft er suggesties mbt welk land geschikt voor mij zou zijn, en wat ik kan doen om in mijn onderhoud te voorzien? Ik heb de HAVO gedaan en een 1-jarige toeristische hbo opleiding (waar ik geen diploma van heb omdat ik geen examen heb gedaan in NIMA-A) maar ik wil absoluut niet als hostess werken. Ik spreek goed Engels, redelijk Duits en een klein beetje Frans.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
gr Amber