Emigratie naar Argentinië

• Rick

Mijn vriendin is Argentijnse, woont nu bij mij in Nederland.

Heb dit prikbord al afgestruind en wat oudere reacties gelezen over Argentinië.

Ik hoop dat er mensen zijn die mij meer kunnen vertellen over Argentinië:

1. Hoe bevalt het?

2. Waar woon je?

3. Waarom ben je in Argentinie gaan wonen?

4. Wat moet je regelen qua papieren etc. om er te gaan wonen?

5. Wat zijn de mogelijkheden cq. voorzichten op een baan (ik heb universiteit economie gedaan)?

Alvast bedankt

• Ernesto

Argentinie is niet zo goedkoop meer als twee, drie jaren geleden. Veel zaken zijn duurder dan in Brazilie en Chili bijvoorbeeld, om maar te zwijgen van Paraguay en Bolivia.

De inflatie is opnieuw aan het stijgen en met de korte-termijn mentaliteit van ondernemers en het oncapabele overheid kan het ook bijna niet anders.

Daarnaast blijft veiligheid een groot probleem; niet alleen in Buenos Aires maar daar buiten; lees maar El Clarin om te weten hoeveel buitenlanders gewelddadig beroofd worden.

Aan de andere kant: het leven buiten de grote steden (Rosario, Cordoba, Buenos Aires) en het land is erg mooi.

• patries

Hoi

Ja ik woon er inmiddels al een maand of 9 en het bevalt nog goed. Tja de veiligheid is een issue maar ja dat went wel en zolang er niets gebeurt…..Ik vind over het algemeen het hier wel sensatienieuws…..op de tv en in de kranten.

Ik woon in BsAs en ben hier gekomen omdat mijn vriend zijn land en alles daarbijhorende miste.

Je kan op een toeristenvisum komen en dat kan verlengd worden door een nachtje de grens over te gaan.

Een baan vinden is moeilijk omdat veel mensen werkloos zijn en dus is het lastig en al helemaal vanuit het buitenland.

Mijn vriend kon ook in Nederland geen baan op zijn niveau en met zijn opleiding vinden.

Er is een forum voor nederlanders in argentinie of nederlanders die naar argentinie willen komen, velen worstelen met dezelfde vragen.

Groetjes Patricia

• Goh

Leuke naam…van die (reclame)spotjes? :D:D

• Rick

Dank julie wel voor de reacties. Wat is de link naar het forum voor Nederlanders in Argentinie?

Ps. begrijp ik uit jouw woorden dat jij (nog) geen baan hebt?

Groeten,

Rick

• patries

het is een groep in Yahoo. che_holandeses. Ik weet niet of het hoofdletter gevoelig is. De underscore moet er wel tussen.

Je moet je wel aanmelden. Kijk maar of je hem kan vinden anders stuur ik je de link door.

Ik heb een baan, omdat ik in Nederland bij een bedrijf werkte die een vestiging in Argentinie hebben, kon ik makkelijk overstappen. Mijn vriend had door toeval een baan aangeboden gekregen toen we hier een keer op vakantie waren.

Groetjes Patricia

• patries

ehm…..geen idee waar je het over hebt….van de (reclame)spotjes?????

• Anoniem

Patries,

Verdien jij een nederlands salaris daar?

Of een lokaal Salaris?

• patries

Lokaal salaris, hoezo???

• Goh

Hier in NL zijn schattige spotjes (geweest) van een brabants stelletjuhhh en de vrouw werd ‘Patries’ genoemd, en was een schatjuhhh :D