Met kinderen emigreren

• merel

Hallo mensen,

Ook zoooooo zat van ALLES!!! En hier geen uitzicht op meer, wij dus ook!!

Dus we willen weg! Mijn man heeft een baan aangeboden gekregen in frankrijk. Heel erg tegek natuurlijk, maar waar kan ik informatie vinden over mijn kinderen en hoe hebben jullie dit gedaan. Ze is nu 6 jaar en zou volgend jaar ( nieuwe jaar ) naar groep 3 gaan. Hoe gaat dit???? Hier zie ik zo tegen op. We hebben nog 2 kinderen maar die zijn nog zo klein.Dat komt wel goed!!!!

]Ik hoop dat iemand mij kan helpen…!

liefs Merel

• ras

Ik denk gewoon gaaaan, het werk is er al en de rest komt vanzelf!

• Pat

Stel je vragen even op frankrijkforum.nl

Daar zit zeker wel iemand in hetzelfde departement.

Succes en ik zou het zeker erop wagen.

Pat

• Puk

Hallo Merel,

Maak je vooral geen zorgen om de kinderen! Die passen zich sneller aan dan je denkt! Wij zijn naar Engeland verhuisd met 3 kinderen, een tweeling van (toen) net 6 en een jongetje van (toen) net 3. In de UK lopen ze ook nog voor op school, dus terwijl onze tweeling nog niet kon lezen en rekenen, konden de andere kinderen in de klas dat al wel. Maar ze behoren nu tot de beste leerlingen van de klas! Alleen de eerste paar weken waren moeilijk, maar ze passen zich ontzettend snel aan. Wij moeten er nu juist op hameren dat we thuis NL spreken, in plaats van engels …

Veel succes. Ik zou deze kans zeker grijpen, je zult er geen spijt van krijgen.

Groetjes, Puk

• Yvette

Hoi Merel,

zoals Puk ook al zei, gewoon gaan.

Wij zijn eind vorig jaar naar Nieuw Zeeland geemigreerd met onze dochter van toen nog 9 nu inmiddels 10.

Ook wij hadden uiteraard onze zorgen, maar kinderen zijn veel flexibeler dan je denkt. Onze dochter zit nu al weer enkele maanden op school, ze kon in het begin geen woord Engels maar verstaat nu al nagenoeg alles en spreekt zelf ook al een aardig woordje Engels. En als je haar nu vraagt om terug te gaan is het antwoord erg duidelijk “NEE”.

Vaak maken de ouders zich meer zorgen dan het kind.

veel succes.

• Joke.

Negen jaar geleden zijn we na Noorwegen vertrokken.

Mijn oudste was toen zeven en de jongste vijf.

De taal leren spreken en verstaan gaat spelenderwijs en de kinderen hebben nooit geklaagd ofzo.

Als je thuis maar nederlands blijft spreken, zodat ze zich emotioneel goed kunnen blijven uitdrukken.

Joke.

• Janneke

Ik ben het helemaal met Yvette eens!

Wij gingen met 5 kinderen naar New Zealand en geen van hen heeft problemen gehad en de taal leren ging supersnel.

Als ouders maak je je vaak drukker om de kinderen terwijl die zonder al te veel kopzorgen binnen de kortste tijden thuis zijn en je zelf nog moet wennen.

De Franse schooldagen zijn wel lang maar daar staat tegenover dat het ontwikkelings niveau daardoor ook hoog is. Een kwestie van wennen lijkt mij zo.

Veel succes gewenst,

Janneke

www.newzealand-infocenter.com

• Sandra

Hoi Puk,

Dit is misschien een rare vraag, maar ik zoek mensen met ervaingen die van NL naar Uk zijn verhuist…

Zou je me er iets over kunnen vertellen hoe dat is gegaan bij jouw gezin? Het zou me zeker helpen…

Email me als je wilt: priestess1978avalon@hotmail.com

Groetjes,

Sandra