Wie weet een veilige plek

• Hans

Al een tijd ben ik me aan het oriënteren naar een veilige en prettige plek om een toekomst op te bouwen met mijn vrouw en zoontje. Een plek waar je niet bang hoeft te zijn voor moslims die Europa in korte tijd willen veranderen in Eurabia.

Wie weet een realistische plek met een aangenaam klimaat, rust en ruimte, acceptable gezondheidszorg en tolerante/vriendelijke mensen?

• Goh

:? volgens mij moeten wij het hier gewoon niet zover laten komen? :?

• Oh

een zgn “contradictie in terminus”

waar mensen tolerant zijn is ook geen angst voor moslims lijkt me

• roos

hi hans, n.z is the place to be. Rust, Ruimte, aangenaam klimaat, vriendelijke mensen. het enige nadeel is, ligt natuurlijk aan je opleiding, lage lonen. maar voor de rest heerlijk hier. we wonen hier nu alweer 3 jaar met 3 kids en het is de beste beslissing die we ooit genomen hebben, groetjes roos.

• Johan

Hoi Hans,

Denk niet dat je bang hoeft te zijn. Lijkt me ook een slechte reden om te emigreren, je doet dat nl. omdat je denkt dat je het in een bepaald land veel beter hebt. Dan zul je wel een bepaald land op het oog moeten hebben.

Voor de een is dat Spanje, voor de ander Amerika, Zuid Afrika of Nieuw Zeeland.

Waar gaat je interresse naar uit?

• Theodore Dalrymple

Hans schreef:

>

> Al een tijd ben ik me aan het oriënteren naar een veilige en

> prettige plek om een toekomst op te bouwen met mijn vrouw en

> zoontje. Een plek waar je niet bang hoeft te zijn voor

> moslims die Europa in korte tijd willen veranderen in Eurabia.

> Wie weet een realistische plek met een aangenaam klimaat,

> rust en ruimte, acceptable gezondheidszorg en

> tolerante/vriendelijke mensen?

Ik zou zeggen, ga eens om je te oriënteren deze zomer op vakantie naar Zweden, Noorwegen of Denemarken.

Schoon water, schone lucht, volop ruimte, goede gezondheidszorg, het is er alleen 's winters wat kouder dan hier.

• Joke.

Dan wel buiten de grote steden gaan zitten en even navragen of er geen asielzoekerscentrum in de buurt is.

Wat je dan gaat ervaren is dat jij die enge buitenlander bent.

Dat jij in de gaten wordt gehouden.

Maar je kunt met je deuren en ramen open slapen.

Je kinderen groeien veilig en naief op.

Er is rust, ruimte, vriendelijke mensen en de gezondheidszorg…………tja.

Overal is wat wat te klagen en te zeuren.

Mijn kinderen hebben nu geen radar voor gevaar.

Weten niet wat een coffeeshop is.

Laat staan loverboy's.

Maar ze zijn veilig groot geworden en hebben een goeie, gezellige jeugd gehad.

Groetjes vanuit een wit (sneeuw :D) Noorwegen.

Joke.

• Tamara

Hoi Joke ,

Ik ben ook op zoek naar mensen in noorwegen i.v.m. eigelijk van alles over het emigreren naar noorwegen ,kan ik wat info van je krijgen per mail?

Er staat wel een hoop op de noorwegen pagina maar ik hoor het liever van mensen die er al wonen.

Groetjes Tamara

• Joke.

Als je naar www.nosk.nl gaat, daar vind je veel mensen die al in Noorwegen wonen.

Er is ook een zustersite over Zweden.

Op de site (norsk) vind je een forum, waar veel geschreven wordt door mensen die in Noorwegen wonen over allerlei voorkomende onderwerpen die daar betrekking op hebben.

Joke.

• Tamara

Dank je voor de snelle reactie ,ik ga direct kijken .

Groetjes Tamara