politie-agent worden in Australie-Nieuw-Zeeland

• Mike

Geachte luitjes,

Ik ben zelf 22 jaar en werkzaam bij de politie. Ik heb zelf de plannen om over +/- 5 jaar te gaan emigreren. Het liefst Australie of Nieuw-Zeeland, daarentegen zou ik de USA of Canada ook geen probleem vinden. Kan iemand mij vertellen of dit realiseerbaar is? Natuurlijk weet ik dat je daar zelf aan moet werken, maar ik vroeg mij gewoon af of iemand daar ervaring mee heeft.

Groetjes Mike

• Janneke

Hallo Mike,

Wat betreft NZ, daar kun je alleen bij de Police Force solliciteren wanneer je NZ permanent resident status hebt of het staatsburgerschap.

Je kunt e.e.a. nalezen op http://www.police.govt.nz/recruiting/

Janneke

www.newzealand-infocenter.com

• ras

Aus - Nz is heel iets anders als Usa/cad, wat wil je precies en waarom dan ?, kennis van mijn is cop in usa, vanuit NL overgestapt…………….niet makkelijk !

• Danny

Hoi mike tis nu 2011 is het nog gelukt om elders te gaan werken bij de politie

• Intensivering Thema en aktiviteit en door selectie het FORAisme als eerste dood geselecteerd. Hans

Hier kan men als een buitenlander goed Nederlands spreekt en vaste verblijfstatus heeft en voldoende aan de Nederlandse cultuur heeft aangepast ook bij de politie.

Eerst was ik daar op tegen, maar wij hebben veel mensen uit een bepaald land hier en als ie aan de Nederlandse eisen en normen voldoet is het goed dat er ook in het politie korps iemand is vertegenwoordigd van Turkse Marokkaanse en Surinaamse afkomst.

Die zijn meer op de hoogte van problemen in relatie met cultuur verschillen en vreemd maar waar als er rel jongeren zijn uit een bepaald land die het voor alle goede hier verzieken en er heeft een politie dienst die ook uit dat land komt van oorsprong luisteren ze beter.

Ze discrimineren de Nederlandse politie ook nog de relschoppers.

Als ik in een ander land bent en de politie spreek mij ergens op aan luster ik net zoveel naar bijvoorbeeld een Deense politie in Denemarken dan naar een Nederlandse man die politie is in Denemarken. Het enige verschil is dat e misschien Nederlands gesproken word ipv Engels .

En succes daar.

Met vriendelijke groet,