emigreren naar Engeland(Londen)

• Maria

Hallo

Ik heb even een vraag;

Ik ga op korte termijn emigreren naar Engeland.

Nu hoor ik allemaal wilde verhalen en weet eigenlijk niet waar ik aan toe ben.

Het gaat om het volgende:

Ik hoorde onlangs dat als je binnen 3à4 maanden geen werk hebt,dat je het land

weer uit gezet wordt,wat is hier van waar?

Ik wil daar dan blijven wonen,en niet meer terug keren naar Nederland en na 5 jaar

de Britse nationaliteit aanvragen.

Wie kan mij daar duidelijkheid over geven?

Ik heb òòk informatie ergens op internet gelezen over het het feit dat als je in Engeland aankomt dan moet je binnen een aantal weken je melden bij een arbeidsbureau en de ''sociale zaken" voor een uitkering.

Dus als ik het goed begrijp,als ik ga emigreren naar Engeland hoef ik in de eerste instantie geen werk aldaar te hebben om daar te wonen?

Ik vind dit even verwarrend….

Uiteraard probeer ik van te voren om daar werk te krijgen.

Ik heb op verschillende site's geweest voor dit soort informatie maar daar krijg ik ook geen duidelijkheid….

Groetjes,

Maria

• alex

hallo,

Is het niet zo dat dat Engeland als eu land bepaalde verdragen heeft volgens mij kun je onbeperkt in het land blijven. Hoe het met dokumenten voor werk zit weet ik niet. emigreren doe je naar Canada of Australie als nederlandse om in Engeland te wonen en werken zijn volgens mij veel soepelere regels!

In ieder geval veel succes!

Alex Bos

• Mil

ik kan me indenken dat die regeling zal gelden voor Polen e.d. Maar als je de Nederlandse nationaliteit hebt dan kan je je zonder problemen vestigen in Engeland

• Niels

Kijk eens op http://europa.eu.int/eures/index.jsp . EURES is zeg maar een Europees CWI. De EU wil de mobiliteit onder werknemers in Europa vergroten (2006 is uitgeroepen tot het jaar van de mobiliteit van werknemers).

Het CWI heeft afgelopen jaar in samenwerking met EURES verscheidene beurzen in Nederland gehouden. Stands van verschillende landen, en infosessies. Heb o.a. een gedetailleerde uitleg gekregen hoe je je in het Verenigd Koninkrijk kan vestigen (van iemand van het “Engelse CWI” ). Zelfs met een Nederlandse uitkering kun je daar 3 maanden verblijven en werk zoeken. Voor zover ik begreep bulken ze van het werk in Londen en omstreken, vooral in de zorg/medisch. Het leven is er wel prijzig.