ja hoor ik ben er nog.. maar ik heb inmiddels ook de pagina van chili zelf ondekt, vandaar … ik ben zeker nog niet klaar met regelen en alles weten, maar ik moet zeggen dat na aanleiding van alle berichten op dit forum en die van chili.startpagina.nl, ik ineens de bibbers kreeg. Ik zag ineens allerlei visioenen dat het me niet ging lukken, iedereen doet best wel moeilijk enz. Kortom “I do it my way” :-)
Tuurlijk zijn er allemaal stappen te ondernemen, zo heb ik een verblijfsvergunning nodig om mijn eigen zaak te starten, maar via de broer en de vader van mijn vriend krijg ik hele andere informatie door dan wat ik hier krijg. Erg verwarrend. Zo is het helemaal niet moelijk, mits je de juiste papieren heb en de juiste weg volgt om in chili te wonen, zelfs als je bij aankomst nog geen baan hebt. Een verblijfsvergunning aanvragen is ook geen probleem. Kortom ik neem mee en neem alle stappen die ze me hier in nederland vertellen en vervolgens ga ik Chili verder aan de slag. Ik ben gisteren ook naar het consulaat geweest in Amsterdam en daar werd dit ook bevestigd, ze geven namelijk geen concrete antwoorden over wat je moet doen.
Mijn droom is een eigen outdoor-organisatie in de bergen op te zetten, met een hostel en campingsite. en dit alles op ecotoeristische basis, gekkewerk? dat zeker! maar niet onrealiseerbaar, dus waarom niet gewoon proberen…..
Mijn vriend heeft een appartement, groot genoeg voor twee in Santiago, dus daar gaan we beginnen en we zullen zeker niet meteen de bush bush in trekken. We hebben tijd genoeg, eerst mijn verblijfsvegunning regelen, een baan zou leuk zijn, maar ik heb allerlei projecten in NL lopen, dus financieel loopt het wel even goed. en dan langzaam grond kopen, bouwen enz…
ondanks de papier rompslomp, heb ik bere zin!