Emigratiebeurs, wie is er geweest..

• De Eerste

Wij zijnnaar de emigratiebeurs geweest en ik kan de conclusie trekken dat op internet veel meer en betere informatie te vinden is. Voornamelijk informatie over Zweden en Australie / N-Zeeland. Zal wel komen omdat daar schijnbaar veel werk is.

Ook enkele verhuizers en makelaars. Deze informatie is ook wel te vinden op het internet en dan kan je meteen vragen wie er goede ervaringen mee heeft.

Ik vond het weggegooid geld, maar ik heb ook meer belangstelling voor Z-Amerika / Azie. Maar dat was dan weer mijn mening.

• zita

Hoi De Eerste,

Wij zijn vrijdag ook naar de emigratiebeurs geweest en ik ben het wel een beetje met je eens. Voor ons was het leuk om te gaan omdat de toekomstige werkgever van mijn partner er ook was.

Verder hebben we niet veel nieuwe informatie gevonden.

Groetjes van Zita

• saela

Wij zijn op zaterdag geweest, was zonde van onze tijd (komen uit het oosten van het land) en geld. We zijn een half uurtje binnen geweest. weinig info waar we iets aan hadden.

• Kaat

Wij zijn er vorig jaar geweest; wij hadden er weinig aan.

• Winnie

Hallo Iedereen,

Wij zijn ook eens gaan kijken, maar helaas viel het ons ook tegen. Veelal Zweden, OZ en Nieuw-zeeland. Ik vond het vnml. een beurs voor mensen die al heel gericht weten waar ze naar toe willen en wanneer ze vertrekken. Op dit moment zijn we nog zoekende.

Ik ben het dus met de andere volledig eens, de prijs was erg hoog voor wat je ervoor kreeg.

Gr. Ikke

• B-lanah

Hopelijk heeft het publiek ter plekke zijn mening kunnen geven over de beurs,

d.m.v. een enquete formulier

zodat de organisatie daar iets mee kan doen een volgend keer.

want de verwachting was wel hoog gespannen.

• lex

Ik wist vooraf niet wat ik ervan moest verwachten. Veel foldertjes en brochures,en wat powerpoint presentaties met een spreker die wat informatie geeft die je eigenlijk ook wel op internet kunt vinden. Er zijn nog steeds heel veel vragen waar ik geen antwoord op gevonden heb. Ik geef de beurs een zesje.

• patries

Ik heb vorig jaar geklaagd dat er een aantal bedrijven er niet waren die wel op internet stonden, maar kreeg een chagerijnig antwoord terug.

Absoluut geen aanrader.

• costa de almeria

Ik heb een vraag aan de mensen die op de Emigratiebeurs zijn geweest.

Wordt er ook specifieke fiscale informatie gegeven over de diverse emigratielanden?

Er zijn tegenwoordig naast de Nederlanders die met hun gezin emigreren naar bijv. Zweden of Frankrijk om daar te werken OOK een heleboel pensionado's. Daarmee bedoel ik mensen met een FPU, VUT of AOW die naar een warm land willen waar het leven goedkoper is en de belastingen lager.

Was er op die beurs daarover informatie te vinden?

• alex

Hi,

Wat mij opviel was dat de bedrijven die er voor Nieuw Zeeland en Australie waren heel zakelijk en ongeintereseerd overkwamen, daarintegen vond ik de mensen uit Canada stukken gezelliger en meer geintereseerd!