hallo
ik ga in spanje woone en werken en ik heb twee kinderen die meegaan en dus fiscaleemigratie maar heb ik dan nog steeds recht op kinderbijslag,
weet iemand dat
Als je je in Nederland in je gemeente afmeld, heb je geen recht meer op kinderbijslag. Gezien je overigens in Spanje gaat wonen EN werken, denk ik dat dit niet meer dan normaal is. Je kan niet van 2 walletjes eten, je maakt de keuze zelf om weg te gaan. Fiscaal voordeel aan de ene kant(als er nog wat te verdienen valt, want ik heb er 4 jaar gewoond), verlies van rechten aan de andere kant. Aan jou de keuze
Pat
jaap schreef:
>
> hallo
> ik ga in spanje woone en werken en ik heb twee kinderen die
> meegaan en dus fiscaleemigratie maar heb ik dan nog steeds
> recht op kinderbijslag,
wand op de sociaale verzekeringsbankside staat van wel als je verzeekerd ben voor kinderbijslag dit is iets wat ik niet begrijp
> weet iemand dat
Ja ja, mensen
Dat is Nederland. Ik ken een aantal vrouwen uit Brazilie en Thailand. Maken 1,2, of 3 kinderen bij Nederlandse man. Gaan scheiden, vertrekken weer naar Brazilie en krijgen alimentatie + kinderbijslag! Dan heb je dus een luxe leven in deze landen. Overigens gaat er ook veel geld in de richting van Marokko, Turkije etcetra.
Ik denk dat als je geen geld hebt en toch wil emigreren dat je beter een buitenlandse partner 3 keer zwanger kan maken.
Hai Sina,
Heb het volgende even gecopieerd van de SVB website. Volgens mij kan het niet duidelijker zijn.
Quote:
“U krijgt kinderbijslag als u in Nederland woont of werkt. De kinderbijslag is voor kinderen tot 18 jaar en u ontvangt dit na afloop van ieder kwartaal.”
Je kunt niet altijd van 2 walletjes eten natuurlijk. Maar ook hier zullen uitzonderingen op zijn. Jaap echter gaat om fiscale redenen emigreren, zolang hij in nederland zijn salaris blijft vangen zal hij recht houden op kinderbijslag uit nederland. Maar op het moment dat hij daar niet meer werkt en in spanje zijn loon verdient zal hij zich daar ook moeten aanmelden voor kinderbijslag. Nu weet ik niet hoe het daar verder geregeld is, dat moet ie daar even uitzoeken.
Groetjes Ankie
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?