emigreren naar belgie

• Katarina

Hoi,

Ik heb een begische vriend waar ik graag mee wil gaan samenwonen in belgie. Nu ben ik een gescheiden vrouw met een kind van 6 jaar. Dus wil ik graag weten of iemand daar al ervaringen mee heeft. Wat moet ik allemaal weten en doen voordat ik naar belgie ga. Of het uberhaupt kan om als gescheiden vrouw met een kind naar belgie te emigreren. Dank jullie alvast voor de reactie.

Katarina

• peter okhuysen

hoi katarina

als inwoner van de europese unie ben je vrij om je te vestigen in elk ander land van de unie;

Wij als nederlanders wonen als zo velen anderen als jaren in belgie; een heerlijk land met vergelijkbare sociale voorzieningen;Een iets andere cultuur;Belgen zijn iets terughoudender,bescheidener en gezagsgetrouwer(hebben een minder grote mond als wij)

Accent ligt hier wat meer op familie ;Ff een bakje koffie bij de buren halen is hier minder gewoon;Mijn kontakten leg en vind ik in de koreg

succes

peter

• Ophysis

ja je mag je idd vrij vestigen, maar toch zijn er wel regels waar je op moet letten,het is echt niet alsof je gewoon een straatje verder op gaat wonen.

volgens mij is er dit jaar een emigratiebeurs dacht in Maart.

• EJ

Kijk eens in het boek “ Als verhuizen emigreren is” . Beantwoord waarschijnlijk al je vragen.

Is o.a. te bestellen via www.emigratieboek.nl

Succes,

EJKatarina schreef:

>

> Hoi,

>

> Ik heb een begische vriend waar ik graag mee wil gaan

> samenwonen in belgie. Nu ben ik een gescheiden vrouw met een

> kind van 6 jaar. Dus wil ik graag weten of iemand daar al

> ervaringen mee heeft. Wat moet ik allemaal weten en doen

> voordat ik naar belgie ga. Of het uberhaupt kan om als

> gescheiden vrouw met een kind naar belgie te emigreren. Dank

> jullie alvast voor de reactie.

>

> Katarina

• paul

U zult toestemming moeten hebben van de vader van uw minderjarige kind indien u met uw kind wilt verhuizen naar het buitenland.

Als vader geen toestemming geeft dan kunt u de rechter laten beslissen wiens belangen het zwaarst wegen.