emigreren

• carebear

hoi

ik ben 21 jaar en ik heb een vriend van 20 jaar en wij zouden graag willen emigreren. Mijn vriend is automonteur en is in 2007 klaar met zijn opleiding, zelf ben ik secretarieel medewerkster en momenteel werkzoekende.

Weet iemand hoe de kansen zijn voor een automonteur en een secretarieel medewerkster?

Tevens heb ik ook nog familie in australie wonen. Een aantal ooms en tantes van mijn vader, maar die heb ik nog nooit gezien.

En een nichtje van mijn moeder woont er en die zie ik bijna elk jaar, omdat ze dan naar nederland komt. Zou dit ook in mijn voordeel kunnen werken.

alvast bedankt voor de reacties

• Saskia

Ik raad je aan om de emigratiebeurs te bezoeken in maart 2006. Daar zijn allerlei organisaties aanwezig, zodat je je beter kan orienteren.

Ook kan je het tijdschrift Ajuus Magazine (kiosk, Bruna etc.) lezen, staan heleboel verhalen in en tips en adviezen. Zie www.ajuus.nl.

Hoop dat je hier wat aan hebt, veel succes emee!

• carebear

Dat is nou eens een hele nuttige tip! dankjewel ik ga er zeker een kijkje nemen!!

• margje de vries

Hallo… Kijk ook eens rond op emigratie forum.. daar vind je ook veel ervaringen en kun je al je vragen stellen…

Succes…

• heine

hoi,

Wat je eerst moet uitzoeken is waar je wil gaan wonen in Australie en of het beroep van jou vriend op de SOL lijst staat (skilled occupation list).

Je kunt ook via het migration bureau een quick test doen kijk maar eens op www.migrationbureau.com Wij gaan ook emigreren naar Australie en er komt nogal wat bij kijken, deze mensen kunnen je waarschijnlijk wel op weg helpen zij doen het ook voor ons en het bevalt goed.

Gratis is het niet natuurlijk maar waar een wil is is een weg!!

Succes!!

• EJ

Ere zijn een aantaql heel nutige boeken over emigreren in het algemeen en naar Australie in het bijzonder. Kijk bijvoorbeeld eens op www.emigratieboek.nl