hallo,
Wij hebben ooit dat idee gehad, maar zijn er op teruggekomen. Waarom? Het was zeker niet onze eerste keus. Wij wilden (willen) graag naar NZ, een grote MAAR was de afstand. Niet direct voor ons, maar we wilden de familie tegemoetkomen. (inmiddels zijn we er allang van teruggekomen en zijn we bezig met een visa voor NZ)
Om verder te gaan over Hongarije: ik zou er best een vakantiehuis willen hebben, maar om daar voor altijd te wonen en te WERKEN, dat lijkt mij heel lastig. Er zijn wel degelijk ‘gaten’ in de markt. Maar als zo'n avontuur in duigen valt, dan kun je heel moeilijk ander werk vinden (geldt voor ons) en dat vonden wij het niet waard.
Niet mijn soort natuur. Als laatste, wij hebben allerlei huizen gezien, zeer prettig geprijsd, maar ……..tijdens onze route door het land met de makelaar kwamen we aardig wat zigeuners tegen. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar deze mensen waren ons liever kwijt dan rijk.Verder waren er veel zwervers en dronkelappen bij. Gelukkig heb ik ook positieve punten. Ik zal ze noemen: ook vriendelijke mensen ontmoet, die je van alles aanbieden, heel gastvrij, maar onmogelijk te verstaan. (alleen in de grote steden spreken sommigen Duits, absoluut geen Engels en Hongaars is voor mij abracadabra=sorry, weer negatief) Prettige huisprijzen, wat straks gunstig is als het land economisch beter wordt, zodat je hopelijk winst kunt maken in de toekomst. In bepaalde gebieden langer zomer(in andere gebieden niet!!!) In Europa, als je vliegt is de reistijd niet al te lang (mits je in de buurt van het vliegveld woont)
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en ik wens jullie veel succes.
Misschien is het een idee om naar een (emigratie) beurs te gaan en meer te zien en te horen