Kinderen en emigreren.

• Mevrouw Muts

Hey hoi!

Ik ben het hele internet aan het afspeuren maar kan het nergens vinden. Weet iemand of een geboorteakte ( voor kinderen ) nodig is als je gaat emigreren? En weet iemand ook toevallig of dit hetzelfde geldt voor duitsland? Dus als je van Duitsland naar Amerika emigreerd?

Het dochtertje van mijn beste vriend wordt weggenomen van hem. Helemaal naar Amerika. Hopelijk is er dus een geboorteakte nodig want die hebben wij. Als je ook maar iets weet….Mail me maar, alsjeblieft.

Mevrouw Muts

• zita

Hoi Mevrouw Muts,

Of die geboorteakte ook voor Amerika nodig is weet ik niet.

Maar een uittreksel van de geboorteakte is toch gewoon te koop bij de gemeente waar het kind geboren is?

Sterkte.

Groetjes van Zita

• pat

Hallo,

een geboorteakte is in elk geval nodig maar die ka inderdaad door elk persoon op de gemeente afgehaald worden. Anderszijds zitten wij in Argentinie, ik, mijn vriendin en haar zoontje. Om het land binnen te komen met haar zoontje moest zij een geschreven verklaring hebben van de vader, ondertekend door een notaris, vertaald en geappostilleerd zijn door de bevoegde rechtbank.

Ik kan me niet voorstellen dat dit in Amerika zoveel anders zou zijn. Ik raad je aan naar de Amerikaanse ambassade te bellen en daar te vragen of een kind eenzijdig door een ouder het land binnenmag zonder toestemming van de andere ouder. In het geval van mijn vriendin had de vader zelfs afstand gedaan van de voogdij en nog moest er die verklaring zijn. Bij mijn weten kan ook een ouder niet eenzijdig een paspoort aanvragen zonder toestemming van de andere ouder.

Pat

• Mevrouw Muts

Dankjewel voor je reactie.

Ik snap het alleen niet helemaal..

Er moet dus een verklaring worden ondertekend door de vader?

Maar hoe weten de amerikaanse ambassade nou dat de jongen die meegaat niet de vader is?

Misschien is het makkelijker als je mailt :)

Mevrouw Muts

• pat

Hallo,

Meestal heeft die man een andere naam in het paspoort dan het kind dat de naam of van de moeder of van de vader heeft.

Als je verder wilt mailen, stuur dan een bericht naar pajami@arnet.com.ar

Groetjes

Pat

• Willem

Voor dit soort vragen hebben ze de afdeling consulaire zaken bij ambassades uitgevonden. En als die het niet weten zijn er altijd emmigratieadvocaten of advocaten vreemdelingenrecht.