Waar te beginnen...

• Son

Hallo iedereen,

lees al een tijdje mee op dit forum omdat wij (mijn man & ik) er al een tijdje aan denken om Nederland te gaan verlaten. Daarom heb ik wat vraagjes aan jullie; waarom zijn jullie juist naar DAT land gegaan (dus het land waar je nu woont)en tsja… zal wellicht voor iedereen anders zijn, maar waar begin je mee als je eenmaal besloten hebt om te gaan emigreren. Wat was jullie ‘eerste stap’?

Wij zitten overigens te denken aan Mexico, iemand ervaringen?

• mil

in geval van Mexico zou mijn eerste stap zijn de taal te leren

In mijn geval (engeland) was mijn eerste stap: zorgen dat ik wat geld achter de hand had voor het geval dat het tegen zou zitten om werk te vinden. De rest ging allemaal vanzelf.

• Son

Bedankt voor je reactie! De taal zal op zich niet zo'n probleem worden, we spreken namelijk allebei al een aardig woordje spaans.

Is er een inschatting te geven van wat een mooi ‘minimum-startkapitaal’ zou kunnen is?

Zijn er hier meerdere mensen naar Mexico geemigreerd & wat zijn de ervaringen (qua bijvoorbeeld een huis kopen, werk). Ik kan zelf goed doorgaan voor een mexicaan (uiterlijk), maar mijn man is een absolute Hollander, hoe gaan de Mexicanen (andere nationaliteiten mag natuurlijk ook, ben sowieso benieuwd) ‘om’ met ‘buitenlanders’ , worden die gezien als indringers die hun werk inpikken of kijken ze er anders tegenaan en zijn ze (bij wijze van spreken) juist trots op het feit dat je ‘hun’ land hebt gekozen om daar te gaan wonen?

• pat

Hallo,

wij wonen in Argentinie. Ben je geinteresseerd om meer te weten, mail dan even naar pajami@arnet.com.ar

Groetjes

Patrick

• Pietje

Mexico is grotendeels een derde wereldland.

Dus veel succes.

• Ailien

Beste Son,

Misschien is het boek van Marjon van Royen (radio 1 correspondente voor Zuid-Amerika) wat voor je: De nacht van de schreeuw. Zij heeft een aantal jaar in Mexico gewoond en haar ervaringen daar waren, zoals je in het boek kunt lezen, niet heel positief. Het is overigens een heel mooi boek, waaruit je ook nog wel wat over andere zuid amerikaanse landen te weten kunt komen…

Succes met beslissen!

• Tigro

heb het boek ook gelezen maar herkende niet al teveel terug in hoe ik Mexico-Stad in mijn 3 maanden heb ervaren..maar de meeste Mexicanen voelen zich meestal wel vereerd als iemand uit Europa komt om in hun land te gaan wonen & werken