werken in de psychiatrie in australie

• Suzan

Vraag:

Ik heb in Januari de opleiding HBO-V afgerond, differentiatie GGZ. Hierbij heb ik twee psychiatrie stages van 20 weken gelopen en vanaf half augustus ben ik fulltime werkzaam in de forensische psychiatrie in Zuidlaren. Dit contract loopt tot Januari 2006. Een vriendin van mij loopt momenteel stage in Melbourne ook in de FPA. Het lijkt me fantastisch om begin volgend jaar daar ook te gaan werken. Ik wil gewoon erg graag werkervaring opdoen omdat ik ook nog de SPV opleiding hierna wil gaan doen. Ik heb best veel ervaring in het buitenland, ik reis veel en ik heb ook een jaar in amerika gezeten toen in 17 was. Mijn engels is dus vrij goed. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?? In principe is het in eerste instantie voor ongeveer een jaar…Als stage dit aanpakken of als werk?

Ik hoor graag meer!

Met vriendelijk groet,

Suzan Schilderman

• Willem

http://www.travelactive.nl

• sarah

of www.activityinternational.com

ze bieden allebei stagemogelijkheden aan.

op het visum dat je krijgt als je wilt backpacken kun je niet langer dan 3 maand bij dezelfde werkgever werken… niet ideaal dus als je in de psychiatrie wilt,,, dus ik zou voor een stage gaan!

• rene Koops

Hoi Suzan ga het als werk doen maar dan moet je nog altijd de IELTS test doen op academic level anders kom je er niet voor in aanmerking om Australie binnen te komen en in de psychiatrie te werken verder moet je 6 weken en in jou geval misschien wel langer ivm het feit dat je weinig ervaring hebt in de psychiatrie 6 weken praktijk ervaring moet opdoen(ik geloof dat ze dat al verandert hebben naar 3 maanden maar dat moet je dan even uitzoeken.

Wij zijn hier in 2004 heen gegaan ook naar Melbourne en ik ka je zeggen meteen doen mijn vrouw is ook werkzaam in de psychiatrie dus ik weet een beetje waarover ik praat (m'n vrouw weet er meer over )

succes met het verdere uitzoeken van de mogelijkheden

rene koops