Hallo allemaal,
Wij zijn in 2004 naar oostenrijk vertrokken. Wonen hier en werken hier sinds onze verhuizing. Nu hebben we (eindelijk) het M-formulier over 2004 ontvangen voor de belastingaangifte. En ik ben normaal een beste wizkid met dit soort dingen, maar nu gaat er toch wat alarmbellen rinkelen. Wie heeft hier nog meer ervaring mee? ik heb de belastingtelefoon buitenland al gebeld, maar die kunnen/willen mij ook niet verder helpen. Mijn vragen zijn als volgt:
- als ik vanaf de verhuisdatum buitenlands belastingplichtig wil zijn, hoe zit het dan met bijv. de aftrek van lijfrentepremies, wordt dat ook opgedeeld?
- Stel dat ik het hele jaar binnenlands belastingplichtig blijf, dan moet ik dus ook mijn inkomen in Oostenrijk opgeven. Dan kan ik een vrijstelling krijgen (heb ik ook uitgerekend dus) voor de INKOMSTENBELASTING, maar hoe zit dat met de sociale verzekeringen premies, want dat is toch het leeuwedeel (32,4%). Daar kan ik dus niks over terugvinden en zoals ik het nu in vul moet ik dan nog veel belasting gaan betalen. Dit terwijl ik in Oo dus ook al belasting/soc. lasten heb betaald.
Erg gecompliceerd dus allemaal, ik hoop dat er iemand is die eerder met dit bijltje heeft gehakt en mij verder kan helpen.
groeten, Maayke