Waar hoeven wij ons nooit meer druk te maken?

• ray

Wij zijn 2 vrijgezelle mannen van in de dertig, wij hebben een kapitaal van ongeveer 700.000 euro en wij hebben het helemaal gehad hier in NL.

Wij zijn serieus op zoek naar een juist emigratie-land, met een aangenamer klimaat. Waar hoeven wij ons nooit meer druk te maken?

Gelieve alleen serieuze reacties

• Marije

Haha, ik ben bang dat het land waar jullie naar op zoek zijn niet bestaat, maar mochten jullie het toch vinden, dan hoor ik het graag. Kort gezegd, elk land heeft zo zijn voor- en nadelen, ook al lijkt het gras soms groener bij de buren, en overal zul je je van tijd tot tijd druk moeten maken (als iets wilt bereiken althans).

• Willem

De Antillen.

Daar kun je voor EUR 700.000 wel een klein resort opzetten.

Of Zuid-Afrika.

Daar kun je voor EUR 700.000 wel een klein resort opzetten.

Maar je blijft toch altijd te maken krijgen met wetgeving en allerlei corruptieproblemen die landen. Dus je kapitaal zal daardoor de eerste jaren toch een deuk mee oplopen.

• Hans

Voor een serieus antwoord zou het misschien verstandig zijn om aan te geven op wat voor manier je je hier zo druk maakt. M.a.w. maak je je druk over de verloedering, de ambtelijke molens, de belasting, ……, voor alles is denk ik een apart land te vinden maar er is geen land waar alles goed is. Je zult je altijd wel over iets druk maken.

• diana

de hemel…..

• Erik

Disneyland?

• mark

Tahiti

• Hans

Ook hier kun je je druk maken, over de rijen bijv. Daarmee kom ik terug op mijn vorige bericht, het is belangrijk dat je ergens naar toe gaat waar je grootste ergernissen weg zijn, kleine zul je altijd houden en de kans is groot dat er andere voor in de plek komen voor dat wat je hebt achtergelaten.

Ga maar naar elk willekeurig land, zelfs Disneyland, en je zult je ergeren aan bepaalde dingen, in Florida dat de stroom dagen uitvalt na een huricane, in Spanje aan het manana syndroom, in Azie aan de corruptie, ga zo maar door.

Het ligt ook aan jezelf hoe druk je je maakt over dingen die buiten je invloed liggen.

Laat maar weten Ray waar je t.z.t. je stekkie gevonden hebt.

• Paul

Bedoelt u met klimaat het meteorologisch of het leef- cq normen-en-waarden- klimaat?

Bedoelt u met druk maken fysiek druk bezig zijn om een inkomen te verdienen, of druk maken om ergenissen en probleempjes van uw naasten en/of de overheid?

Met 700.000 euro kunt u wellicht, als het visatechnisch mogelijk is, uw resterende levensdagen slijten in een zonnig 3e wereld(ei)land, waar u voor 20 euro per dag vorstelijk kunt leven. Met als enige drukte de hitte van het tropische klimaat.

• pat

Hallo,

Met het kapitaal dat jullie hebben, kom je een heel eind op verschillende plaatsen op deze aardbol. Toch hangt het inderdaad af van wat jullie willen. Willen jullie werken, het kapitaal investeren of rentenieren?

Wij wonen in Argentinie. Zijn jullie geinteresseerd om meer te weten stel ik voor dat jullie mij contacteren op mijn e-mailadres pajami@arnet.com.ar. Op het forum lopen gewoon te veel flauwe grappenmakers en geldwolven rond, waarmee ik wil benadrukken dat de uitzondering de regel bevestigt.

Ik hoor het wel als jullie interesse hebben.

Groetjes

Pat