Dubai

• Niels

Hallo iedereen,

Ik ben van plan om over enige maanden naar Dubai te gaan voor ca 10 dagen, om de arbeidsmarkt daar te verkennen. Werk zelf nu als consultant op het gbied van bouwkundig erfgoed, maar er is zo weinig werk in NL, kijk eens wat verder dan de nationale grenzen. Bovendien zie ik het breed, ik spreek mijn talen goed, ben bereid om in een andere sector aan de slag te gaan..

Wie heeft er nog meer ervaring met Dubai, bij welke recruitment agencies kun je je he beste aanmelden?

groet,

Niels

• Willem

Je hebt als Nederlander niet zo veel kans omdat je vaak als te duur, te kieskeurig en te veel eisend wordt gezien.

Er werken veel Indiers, Zuid-Afrikanen en andere tweede wereld landen professionals in Dubai omdat die met een lager loon, meer werkuren enzovoorts tevreden zijn.

Ook heeft de VAE een aantal verdragen met landen in de periferie die Nederland weer niet heeft.

Maar veel succes in ieder geval!

P.S. Aangezien Dubai helemaal niet is lijkt me niet dat daar veel vraag is naar expertise op het gebied van bouwkundig erfgoed.

• Willem

“Aangezien Dubai helemaal nieuw is”.

Mijn excuses voor de schrijffout.

• Niels

Zie het meer als een springplank naar de andere delen van van het midden-oosten, waar wel veel bouwkundig erfgoed is.

Hier in NL kan ik ook niet al te kieskeurig zijn wat werk betreft.

Ik hoef niet meteen fortuinen te verdienen.

Graag concrete info, ga binnekort er voor 2 weken naar toe.

• Willem

Naar mijn kennis is er niet veel bouwkundig erfgoed omdat de meeste landen in die regio pas de afgelopen decennia beduidende economische vooruitgang hebben geboekt (met andere woorden: oliegeld). Daarvoor waren het voornamelijk agrarische en nomadische gemeenschappen.