uitschrijven / inschrijven

• angela

Ik ga emigreren naar het buitenland hier kan ik na 3 maanden mij inschrijven voor permanent verblijf mijn vraag is kan ik mij bij de aankomst in het buitenland

niet gelijk inschrijven?

Ik schrijf mij nl. één dag voor mijn vertrek uit in Nederland en ontvang hier een bewijs van die ik hoogstwaarschijnlijk nodig heb bij het inschrijven in het buitenland.

Alle info hierover is welkom bvd.

• Marjolein

Wij hebben ons 1 sept. uitgeschreven in de oude gemeente in NL en per 2 sept. stonden wij ingeschreven in de nieuwe gemeente in het buitenland.

Wel hebben wij eerst een tijdelijke verblijfsvergunning gekregen, dit geeft de nieuwe gemeente de tijd e.e.a. te checken. Na 3 maanden konden wij onze definitieve verblijfsvergunning halen.

Je krijgt van je gemeente in NL overigens gewoon een uittreksel uit het bevolkingsregister waarin staat dat je per die datum niet meer in die gemeente woonachtig bent ivm vertrek naar het buitenland.

Dit uittreksel hebben ze in je nieuwe gemeente nodig voor je verblijfsvergunning.

Vergeet overigens ook geen uittreksels te vragen uit het geboorteregister en de huwelijksakte (als je getrouwd bent uiteraard). Dit heb je allemaal nodig. Ben je meteen in 1x klaar.

succes!

groet,

Marjolein

• Sarina.

Vergeet de geboorteakte (+ de vertaling hiervan) en/of de huwelijksakte niet te legaliseren bij het Ministerie van Buitenlandse zaken in den haag.

Daarna moet je hiermee nog naar de ambassade van het land waar je naartoe gaat.

Groetjes Sarina.

• angela

Bedankt voor de gegeven informatie Marjolein en Sarina.

• Femke

wat vreemd, dat ik dat uitreksel niet gekregen heb, dat ze bovendien heel moeilijk doen met dat uitreksel geven (uitreksel van uitschrijving NL dus)….

• michel

Is het verplicht om je uit te schrijven als je voor langere tijd naar het buitenland. In mijn geval zit ik 4 jaar in het buitenland

• Sarina.

Hallo Michel,

Ik geloof dat je na 8 maanden automatisch uitgeschreven wordt bij de gemeente, hoe ze weten dat je weg bent…….geen idee…??

Misschien kan iemand anders daar antwoord op geven.

Groetjes Sarina.